کد خبر: ۸۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 01 September 2015

رشت - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و احضار طراح سایتی که به انگیزه اختلافات مالی با مدیر وبگاه اینترنتی، آن را از دسترس کاربران خارج کرده بود، خبر داد.
[شناسایی عامل خارج کردن وبگاه اینترنتی از دسترس کاربران در رشت]

به گزارش عصر سه شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر یک وب سایت اینترنتی مبنی بر اینکه سایت تحت مدیریت او از دسترس کاربران خارج و حدود دو ماه است که فعالیت آن متوقف شده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات از شاکی پرونده و پی جویی های فنی و پلیسی، عامل متوقف کردن فعالیت سایت و خارج کردن آن از دسترس کاربران که مردی 22 ساله، اهل و ساکن رشت و طراح سایت بود؛ شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، نامبرده به صراحت به بزه انتسابی و اینکه به دلیل اختلافات مالی با مدیر سایت اینترنتی، با متوقف کردن فعالیت سایت مورد نظر آن را از دسترس کاربران خارج کرده بود، اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
بنا به اعلام پلیس فتای گیلان؛ پرونده های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 55 درصد کاهش داشته است.
طبق گفته سرهنگ محمدخانی؛ در مدت زمان ذکر شده؛ پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه بیشترین سهم پرونده های حوزه فتا را تشکیل داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار