رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: پل قدس اردبیل اگر امسال آغاز نشود سال آینده بعید است شاهد اجرای عملیات آن باشیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 03 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی صبح امروز در جریان بررسی برخی از پروژه‌های عمرانی در شهرداری اردبیل اظهار کرد: در حوزه ترافیکی نمی‌توانیم با تصمیمات مقطعی و موقت و قرار دادن چند نیوجرسی مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کنیم و گله‌مندی ما از شورای ترافیک و شهرستان این است که چرا نمی‌خواهیم به صورت ریشه‌ای مشکلات ترافیکی این شهر را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حل این مشکلات در کنار برخی خلاهای قانونی عدم مدیریت یکپارچه نیز بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: به راحتی می‌توانیم با یک انسجام در عرصه مدیریتی و تصمیم‌گیری به سمتی حرکت کنیم تا ترافیک سهل و روان در شهر اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در مورد پروژه به رکود کشیده شده داروپخش گفت: این پروژه به ادعای پیمانکار با توجه به کمبود منابع اعتباری تعطیل شده و با این وضعیت بعید است که در موعد مقرر و سال آینده بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: اگر پولی به این پروژه تزریق نشود افتتاح آن غیرممکن خواهد بود چراکه تنها دو ـ سه ماه از فصل کاری باقی‌ مانده و بعید به نظر می‌رسد با این شرایط بتوان کار خاصی را انجام داد.

وی در مورد پل قدس در ایستگاه سرعین اردبیل یادآور شد: در کمیسیون فنی و عمرانی روی این موضوع بحث‌های زیادی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که علت آغاز نشدن این پروژه کمبود منابع اعتباری شهرداری است که قطعا با جذب سرمایه‌گذار می‌توانیم در این باب حرکت تحولی را انجام دهیم.

عضو شورای شهر اردبیل احداث این پل را برخلاف عده‌ای از افراد در این منطقه ضروری اعلام کرد و ادامه داد: اگر این پل احداث نشود، پیک ترافیکی را در ساعات مختلف شاهد خواهیم بود و این ترافیک تا چهارراه حافظ نیز به طول می‌انجامد.

سلیمانی عنوان کرد: اگر نتوانیم امسال این پروژه را اجرا کنیم سال آینده بعید است که در اجرای پل قدس بتوانیم توفیقی را به دست آوریم چراکه سال آخر شورای شهر فضای انتخاباتی اجازه اجرای این پروژه را نخواهد داد.

قرارداد پروژه مشارکتی تیراژه ناقص بسته شده است

وی به پروژه مشارکتی تیراژه، روناک، شهریار و پارکینگ درخشان اشاره کرد و گفت: به جز پروژه پارکینگ درخشان که پیشرفت خوبی دارد و ممکن است تا پایان امسال افتتاح شود سایر پروژه‌های مشارکتی در حالت رکود است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه قرارداد پروژه تیراژه سال 92 بسته شده که این قرارداد یک قرارداد کاری محسوب نمی‌شود، بلکه قراردادی یک سویه است که فقط منافع سرمایه‌گذار در آن در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذار نیز دنبال گرفتن زمین و زدن سند به نام خودش است و در این قرارداد که ضعیف بسته شده حتی برای شهرداری جریمه و پرداخت خسارت در تاخیر و تعلل اجرای پروژه پیش‌بینی شده است.

سلیمانی گفت: اگر شهرداری به موقع به تعهدات خود عمل نکند در قالب قرارداد پروژه مشارکتی تیراژه باید ضرر و زیان داده و جبران خسارت کند در حالی که باید این قرارداد را به نحوی تلطیف کنیم.

وی توقف پروژه شهریار را بیان کرد و ادامه داد: در این پروژه نیز ما نیاز به تجدید نظر در اجرای روند پروژه هستیم.

این عضو شورای شهر در پایان سخنان خود ضرورت اجرای کامل نظام الکترونیکی در شهرداری را بیان کرد و یادآور شد: در بودجه سالانه بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای سامانه شهرداری الکترونیک اعتبار در نظر گرفتیم که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح در هر چهار منطقه شهرداری زمینه‌ای فراهم آید تا مراجعات مردم به شهرداری به حداقل برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار