رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: هر چند عده‌ای می‌خواهند رکود اقتصادی را عاملی بر کم‌تحرکی حوزه اجرایی و عمرانی قلمداد کنند اما این امر توجیهی برای کم‌کاری‌های مدیران و مسئولان به حساب نمی‌آید.
کد خبر: ۸۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 04 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای جبهه ایستادگی در اردبیل اظهار کرد: ما بر اساس قوانین و بخشنامه‌های مصوب در شورای شهر اختیارات محدودی داریم و به صورت تام و کامل نمی‌توانیم برای مدیریت شهری تصمیم بگیریم.

وی افزود: در کنار عضوی از شورا و شهرداری در مدیریت شهری، راه و شهرسازی و مدیریت‌های شهری و روستایی استانداری اردبیل دخالت و نظارت دارند به طوری که ما در کمیسیون ماده 5 و یا ترافیک یا سیمای منظر شهری تنها صاحب یک رأی هستیم و دیگر اعضا نیز در این زمینه تصمیم‌گیر هستند.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه هنوز در ایران مدیریت یکپارچه شهری اعمال نشده و شهرداری همسو با سایر نهادها و گاه در یک تعارض و تضاد با دستگاه‌های خدمات‌رسان فعالیت انجام می‌دهد، بیان کرد: اگر اختیارات پارلمان محلی و شهرداری در اعمال مدیریت واحد شهری برقرار شود، در آن صورت می‌توانیم مدعی باشیم که تمام ضعف‌ها و نقص‌ها باید پوشش داده شود.

سلیمانی یادآور شد: ما در این دو سال اقدام به تشکیل کارگروه عمرانی، شهرسازی و ترافیک در شورای شهر کرده‌ایم و با ابتکار شهردار سابق با دعوت از اساتید دانشگاهی و مهندسان باتجربه سعی کرده‌ایم تا در قالب این کار گروه‌ها مشکلات و موانع را به صورت علمی و تخصصی مورد ارزیابی قرار داده و بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری تکلیف اصلی بر عهده میراث فرهنگی است و آنها باید به فکر تقویت درآمدهای پایدار در حوزه گردشگری برای شهر اردبیل باشند، گفت: ما تا زمانی که به صورت جزیره‌ای تصمیم‌گیری کرده و مدیریت می‌کنیم نمی‌توانیم به درآمد پایدار و توسعه محصول دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل یادآور شد: هر چند مزیت‌ها کاملاً شناخته شده است اما باید یکپارچگی در اعمال مدیریت در استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و مصنوعی حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران به وجود آید که این کار البته نیازمند ایجاد زیر‌ساخت‌های واقعی است.

سلیمانی افزود: زمانی که حتی یک کیلومتر اتوبان نداریم و وضعیت زیر‌ساخت‌های ارتباط هوایی و ریلی و جاده‌ای ما اسفناک است، چگونه می‌توانیم انتظار حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را داشته باشیم که قطعاً به جای اردبیل ترجیح می‌دهند در استان‌های دیگر حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: بنده خود بیشترین فعالیتم مربوط به بخش خصوصی است ولی زمانی که می‌بینم مزیت نسبی در این استان وجود ندارد و حتی یک جاده ایمن برای تأمین امنیت جانی‌ام وجود ندارد، چگونه می‌توانم انتظار داشته باشم که سایر سرمایه‌گذاران نیز به سهولت در این استان حضور پیدا کرده و با آرامش خیال بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

* مخالف تشکیل سازمان عمران شهرداری بودم

عضو شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود اقتصادی در کشور گفت: البته این رکود تنها در اردبیل نیست و در سایر شهرها نیز رکود وجود دارد اما آنها به رغم این رکود پروژه‌هایشان را فعال کرده و اجرایی می‌کنند، حتی استان همجوار ما در تلاش است تا پروژه اتوبان سراب – بستان‌آباد را نیز اجرایی کند اما در این استان تنها یک کیلومتر اتوبان وجود ندارد.

سلیمانی ادامه داد: تا زمانی که درآمد پایداری بر اساس حضور سرمایه‌گذاران فراهم نیاید ما نمی‌توانیم کارهای بزرگ و فوق‌العاده‌ای را در سطح شهر انجام دهیم که قطعاً تکلیف همه ما در این زمینه تلاش برای رفع موانع پیش‌رو است.

وی تصریح کرد: سازمان عمرانی که در شهرداری اردبیل شکل گرفته به صورت پیمانکاری عمل می‌کند، در حالی که همین کار را می‌توانیم با واگذاری به بخش خصوصی با کیفیت مطلوب‌تر و ساختاری شایسته انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل با اظهار مخالفت با تشکیل و فعالیت این سازمان در مجموعه شهرداری اردبیل یادآور شد: زمانی که بخش خصوصی به سهولت و با کیفیت مناسب می‌تواند کارهای عمرانی شهر را انجام دهد، چه لزومی داشته است که ما بخواهیم سازمان عمران را در شهرداری شکل دهیم به طوری که این سازمان نه تنها سودآور نیست بلکه گاه ضرر‌ده است و تنها فایده آن وجود برخی از ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی و ایجاد اشتغال برای تعدادی از مهندسان است وگرنه این سازمان هیچ کار‌آمدی خاصی ندارد.

سلیمانی راه‌اندازی مرکز علمی – پژوهشی شورا و شهرداری را در دوره چهارم در استفاده از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی یادآور شد و افزود: این نیز از حرکت‌های مناسبی بوده که شورا و شهرداری دوره چهارم آن را انجام داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار