رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: وضعیت شورابیل به عنوان یک منطقه گردشگری در حال حاضر قابل قبول نیست چرا که یک مدیریت به هم ریخته و نافرجامی را در این حوزه شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 04 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در پاسخ به سئوالات مطرح شده در نشست اعضای جبهه ایستادگی در اردبیل اظهار کرد: باید در وهله اول این موضوع را مشخص کنیم که مدیریت دریاچه شورابیل در اختیار ما نیست و مشاور این منطقه طرح خود را آماده کرده اما در کمیسیون ماده 5 حتی با حضور استاندار اردبیل این طرح مصوب نشده است.

وی افزود: در مورد شورابیل دو دیدگاه متفاوت وجود دارد که دیدگاه اول مربوط به این است که در شورابیل باید سرمایه‌گذاری انجام شده و کسب درآمد از زیر‌ساخت‌های آن و ارائه خدمات از طریق ساخت هتل و برخی از تاسیسات گردشگری انجام شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل یادآور شد: دیدگاه دوم نیز مبنایش بر این است تا شهرداری در این مجموعه پارک جنگلی، ‌فضای سبز و دیگر امکانات را به وجود آورد تا مسافران و گردشگران و هموطنانمان به راحتی بتوانند در آن حضور پیدا کرده و به شکل رایگان از آن استفاده کنند.

سلیمانی تصریح کرد: بر همین اساس بنده معتقدم وضعیت شورابیل و مدیریت آن به هم ریخته است و به هیچ‌وجه قابل قبول شورای شهر نیست.

وی یادآور شد: قرار است طرح ویژه شورابیل در کمیسیون ماده 5 مصوب شود که البته با توجه به عنوان شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری باید در یک ساختار مناسب‌تر زیر‌ساخت‌ها در آن فراهم آمده و اجرای طرح‌ها را شاهد باشیم.

هیچ پروژه بزرگ و کلان شهری در اردبیل در حال اجرا نیست

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه چه کسی باید پروژه بزرگ را مصوب کرده و طراحی و اجرای آن را بر عهده بگیرد، بیان کرد: اجرای پروژه بزرگ یک مجری و پیمانکار بزرگی نیز می‌خواهد تا از عهده این کار بزرگ و سنگین برآید.

سلیمانی گفت: در شهر اردبیل به جز پروژه معطل مانده پل قدس در ایستگاه سرعین در حال حاضر هیچ پروژه بزرگی در حال اجرا و طراحی نیست و ما توان اجرای آن را نداریم.

وی ادامه داد:‌ در بودجه امسال 25 میلیارد تومان برای احداث پل قدس اعتبار پیش‌بینی شده که به دلیل تغییرات مدیریتی شهرداری این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده در حالی که نقشه و طراحی آن به تصویب شورای ترافیک رسیده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل بیان کرد: با این وضعیت درآمدی بعید است که شهرداری خودش بتواند این پروژه را امسال اجرایی کند اما با بانک شهر رایزنی‌هایی انجام شده تا پروژه پل قدس اجرایی شود.

سلیمانی افزود: البته در کنار آن پل‌هایی همچون تقاطع غیر‌همسطح آقاباقر، میدان وحدت و شام‌اسبی نیز اجرایی شده و قرار است پل هوایی ورودی شهر اردبیل تغییر مکان داده و زمینه اجرای آن فراهم آید.

وی به ماجرای اخیر اختلاف شهرداری با اداره کل محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: بنده به صراحت در گفت‌و گو باخبرگزاری فارس دیدگاهم را در این زمینه اظهار کردم و حتی اظهارات بنده با مخالفت و اعتراض اعضای شورای شهر روبه‌رو شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: بنده در آن مقطع اعلام کردم که بعد از تذکرهای مکرر اداره کل محیط زیست آنها با حکم شعبه 103 نسبت به پلمب کارخانه آسفالت شهرداری اقدام کرده‌اند که البته قبل از پلمب می‌توانستیم با مدیرکل محیط زیست مذاکره‌ای داشته و وی را قانع کنیم تا در مدت کوتاه فعالیت کارخانه آسفالت دندان روی جگر بگذارد و اقدام به پلمب این کارخانه نکند.

سلیمانی تصریح کرد: اقدام متقابل شهرداری به هیچ‌وجه قابل قبول نبوده چرا که شهرداری فقط می‌تواند در مورد تخلفات ساختمانی و مزاحمت اقدام به پلمب یک واحد متخلف بکند.

وی افزود: عده‌ای به من تهمت زدند که به دلیل رقیب بودن با شهردار در انتخابات شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرده‌ام اما واقعیت این است که بنده دیدگاه‌های کارشناسی را مطرح کرده‌ام.

عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد از وضعیت نابه سامان فاضلاب و خروج آن به شکل غیر‌اصولی به همراه دفع نامناسب بیان کرد:‌ بنده معتقدم آب و فاضلاب در این زمینه ضعیف عمل کرده و باید در نشستی مشترک با شورا و شهرداری و آبفای استان سعی کنیم تا این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار