فرمانده سپاه بین المقدس کردستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران موظفند با تمام توان به ایثارگران و خانواده‌های آنان خدمت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 21 August 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، امشب مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان سنندج به همت سپاه پاسداران این شهرستان و در محل یادمان شهدای گمنام حفظ ونشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
حسن عسکری فرمانده سپاه شهرستان سنندج در ابتدای این مراسم به ایثار و فداکاری‌های آزادگان این شهرستان اشاره کرد و هدف از برگزاری اینچنین برنامه‌هایی را زنده نگه داشتن رشادت‌ها و مقاومت‌های این بزرگواران عنوان کرد.
سردار سید صادق حسینی امشب درآستانه ایام محرم در مراسم تجلیل از آزادگان سنندجی حضور پیدا کرد و با گرامیداشت نام ویاد شهدا و سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: هفته دولت را به دولتمردان تبریک می‌گوییم و امید واریم همواره خادمان ملت باشند.
وی افزود: ایثارگران و آزادگان افتخار کشور هستند چرا که آیینه واقعی از خودگذشتگی و مقاومت بوده و درس گرفته از عاشورای حسینی هستند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: آزادگان، رزمندگان و جانبازان شهیدانی زنده هستند که از مکتب آن‌ها بهره می‌گیریم.
سردار حسینی افزود: آزادگان زجر‌های بسیاری را از دست نیرو‌های بعث متحمل شدهاند، اما مقاومت کردند و موجب عزت ملت ایران شدند لذا هرچه قدر این مکتب تعریف شود و در مقاومت‌های آزادگان بازگو شود باز هم کم است.
وی اظهار کرد: آزادگان نه در آن موقع پا پس کشیدن و نه پس از آزادی هم در برابر مشکلات جامعه به عقب نشستن و امروز مایه افتخار هستند.
سردار حسینی افزود: افسوس که به دلیل شرایط کرونایی نمی‌توانیم مراسم بزرگی برای گرامیداشت ایثار گری‌های شما آزادگان برگزار نماییم.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هرچقدر از شما عزیزان تعریف کنیم و احترام بگذاریم در قبال یک شب مقاومت شما و یک رکعت نماز و یا یک روز روزه شما در آن شرایط چیزی نیست.
سردار حسینی افزود: در حل مشکلات کل خانواده ایثارگران اعم از شهدا و رزمندگان و جانبازان و آزادگان وظیفه تک تک مسئولان است که تلاش کنند.
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس اذعان کرد: آن موقع چپ و راست و باند و باند بازی نبود و همه یک هدف داشتند و آن هم مقاومت در برابر دشمن و اجرای فرمان، ولی فقیه بود و لذا همچون دوران دفاع مقدس باید حفظوحدت و انسجام داخلیمان باشیم و در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان ایستادگی کنیم.
سردار حسینی تاکید کرد: دشمنان با تمام توان می‌خواهند خط مشی انقلابی را مورد حمله قرار دهند و در مقابل این توطئه، خانواده ایثارگران خط شکن و الگو دهنده هستند.
آیت الله شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم با تسلیت ایام محرم به همه مسلمانان اظهار کرد: ظالمان تاریخ رفتارشان مثل هم است و آزادگان تاریخ نیز رفتارشان مثل هم است.
وی افزود: هر کدام از ما برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تکالیفی بر عهده داریم و راه شهدا را ادامه بدهیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: اسرا و آزادگان واقعه عاشورا پیام اسلام را به جهانیان رساندند و آزادگان ما در دوران دفاع مقدس نیز با تاسی از سیره آزادگان کربلا به مقاومت در برابر دشمنان بعثی پرداختند.
آیت الله شاهرودی افزود: همه دشمنان در برابر فرهنگ انقلاب اسلامی به مذلت افتاده است و نقش شهدا و ایثارگران در این مسیر عزت بخش ویژه بوده است.
وی اظهار کرد: اثر مقاومت آزادگان و ایستادگی ملت ایران، جهانیان را متحیر کرده است چرا که ایثارگری و روحیه صبر و اخلاص برای دشمنان قابل محاسبه و قابل تحمل نیست.
در ادامه این مراسم نیز از آزادگان سرفراز شهرستان سنندج تجلیل به عمل آمد و عطا رحمانی آبیدر و جمیل فیضی از آزادگان این شهرستان به بیان خاطرات دوران اسارت پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار