دکتر علی خدیوی، عضو هیات علمی گروه مهندسی باغبانی دانشگاه اراک موفق به شناسایی مواد آنتی اکسیدانی موجود در پوست و آب میوه انار شد.
کد خبر: ۹۲۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 12 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،در یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه اراک و دانشگاه فلوریدا در آمریکا، خصوصیات آنتی اکسیدانی پوست و آب میوه انار شناسایی شد.
دکتر علی خدیوی، عضو هیات علمی گروه مهندسی باغبانی دانشگاه اراک و محقق این طرح پژوهشی در تشریح آن گفت: پس از انجام پژوهش های مختلف بر روی میوه انار، نتایج نشان داد که فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی پوست انارهای با پوست قرمز بیشتر از آب آنها است. بنابراین پوست انار که به عنوان ضایعات کشاورزی دور ریخته می‌شود، ترکیبات مفید مستخرج از آن می‌توانند به عنوان مواد افزودنی برای بسیاری از محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده شود.
وی افزود: آنتی اکسیدان ها از عوامل مهم تغذیه ای هستند که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی ما دارند، این مواد رادیکال های آزادی را که ناشی از مصرف انرژی است از بدن پاک می کنند.
وی یادآورشد:اگر رادیکال های آزاد در بدن باقی بمانند می توانند به جدار سلول ها آسیب برسانند و باعث مرگ سلولی بشوند.
وی با بیان اینکه آنتی اکسیدان ها محیط را از سمومی که ناشی از مصرف انرژی در سلول ها است پاک می کنند گفت:انار سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای مقابله با سرطان فوق‌العاده عمل می‌کنند،این میوه‌ خوش آب و رنگ می‌تواند جلوی پیشرفت سرطان را نیز بگیرد.
دکتر خدیوی در راستای چگونگی بهره گیری از خاصیت آنتی اکسیدانی پوست انار در صنایع دارویی و بهداشتی گفت: آنتی اکسیدان ها ضدچروک هستند.
وی با بیان اینکه مهمترین آنتی اکسیدان های تغذیه ای ویتامین های E و C هستند ادامه داد: ویتامین C موجود در پوست انار به مقدار قابل توجهی می باشد،ویتامین C نقش موثری در ساخت کلاژن پوست بدن دارد و خاصیت ارتجاعی آن را بالا می‌برد.
وی افزود:آنتی اکسیدانهای مهم دیگر در پوست میوه انار شامل پلی فنول ها و آنتوسیانین ها می باشند ،همچنین از عصاره انار می توان در تولید شامپوها، کرم و نرم‌ کننده‌ های مو استفاده کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار