شهردار سابق بوشهر به سخنان اخیر میگلی نژاد، شهردار جدید این شهر درمورد احداث غیرفنی کانال دفع آب های سطحی جاده نیروگاه اتمی بوشهر که چندی پیش در یکی از رسانه های استان منتشر شده بود، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 12 September 2015
با عنایت به درج مطلبی با عنوان «هشدار میگلی نژاد درباره بروز یک فاجعه در بوشهر» و بیان مطلبی خلاف واقع و غیرواقعی درخصوص دو پروژه اجرا شده در زمان مسئولیت اینجانب در شهرداری بندر بوشهر در یکی از وبسایت های محلی بوشهر، خواهشمندیم نسبت به درج جوابیه و بیان حقایق جهت تنویر افکار عمومی، پاسخ بنده را منتشر نمایید.

با تشکر – سعید آزادشهرکی

پس از اطلاع بوسیله یکی از دوستان از درج خبری در یکی از سایت های استان بوشهر، ضمن ابراز تأسف از نوع و ماهیت بیانات و ادبیات شهردار محترم که اتفاقاً سالهاست ایشان را می شناسم، به لحاظ ضرورت دفاع از عملکرد خود و تلاش وافر و زحمات همکاران خدمتگزار خود در شهرداری و کلیه عوامل موثر در طراحی، تصویب و اجرای پروژه های مورد اشاره در خبر مذکور، ناچار به ارائه این جوابیه گردیدم.

پیشاپیش ضمن عذرخواهی از اطاله کلام به دلیل لزوم اشاره کامل به سوابق و ابعاد مختلف موضوعات مورداشاره، کلیه موارد در سه بخش الف، ب، ج جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع شهروندان شریف بندر بوشهر از اصل و واقعیت موضوع و جلوگیری از بروز برخی بداخلاقی ها و سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع و تضییع خدمات و زحمات مدیران قبلی توسط مدیران بعدی که متأسفانه به رسمی نامبارک در جامعه تبدیل گشته، تقدیم و معروض می دارم. «والله علیم بذات الصّدور».

الف) چکیده و سابقه مطالعات کانال دفع آبهای سطحی جاده نیروگاه اتمی:

طرح کانال دفع ابهای سطحی میدان آزادی (برج مقام)، تنگکها معروف به جاده نیروگاه اتمی توسط مهندسین مشاور آب، راه، نقشه البرز و در زمان تصدی شهرداری آقای فضل الله توسلی و تصدی معاونت فنی و عمرانی اینجانب مورد مطالعه قرار گرفت.

طی حداقل دو یا سه جلسه بررسی طرح هایی و نتیجه مطالعات مشاور مذکور با حضور ارزشمند تیم کارشناسی و مدیران وقت شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، دفتر فنی استانداری، فرمانداری بوشهر، شرکت آبفا استان و... با حضور رئیس محترم کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای سوم شهر بوشهر (جناب آقای پوربهی) به منظور بررسی دقیق مطالعات مذکور و خروجی کار مشاور در سالن اجتماعات شهرداری تشکیل و ساعتها وقت کارشناسان و مدیران مذکور صرف بررسی و اصلاحات لازم این طرح گردید.

در این مطالعات حوزه آبریز بالادستی تنگک ها اعم از اراضی اطراف نیروگاه گازی، اراضی نیروی دریایی ضلع غربی و مُشرف به جاده نیروگاه و تنگک ها، سایت انبارها، محدوده و اطراف تنگک های اول تا سوم و... حجم روان آبها در این حوزه آبریز محاسبه و ابعاد کانالها و محل خروجی آنها براساس محاسبات فنی و مهندسی و گرانهای بارشهای سالیانه و سایر مبانی طراحی محاسبه و تعیین گردید که تمامی صورتجلسات، نقشه ها، اسناد فنی مربوطه در شهرداری (حوزه معاونت فنی و عمرانی) موجود می باشد.

خلاصه اینکه پروژه موصوف در سه فاز اجرایی طراحی گردید که فاز اول آن از میدان آزادی (برج مقام) شروع و به سمت ابتدای جاده معاینه فنی (بعد از تنگک اول) پایان یافته و تأمین خروجی اول این فاز از محل جاده معاینه فنی به سمت اراضی بیابانی ضلع شرقی جاده نیروگاه اتمی، به منظور تخلیه آب طراحی و دو فاز بعدی از مقابل جاده معاینه فنی به بعد محاسبه و طراحی گردید که بحمدالله تعالی با کمال افتخار فاز اول این پروژه در سال گذشته و در دوران مسئولیت اینجانب در شهرداری و به همت همکاران پرتلاش شهرداری منطقه دو به ویژه شهردار محترم وقت جناب آقای ایزدپناه و معاون فنی و عمرانی ایشان آقای مهندس پولادی و سایر همکاران و بانظارت عالیه و حضور معاونت محترم فنی و عمرانی وقت شهرداری آقای مهندس رضا محبی و سپس آقای مهندس سعید محب عالی و همچنین همکاران زحمتکش اداره فنی و امانی و مدیریت وقت آن آقای مهرداد آذرگون اجرایی شد که باید از نقش بسیار ارزشمند مدیریت محترم نیروگاه اتمی و تأمین میلگرد و بتن مصرفی موردنیاز این پروژه نیز تقدیر و تشکر به عمل آید.

قابل ذکر است که به لحاظ محوریت معاونت محترم وقت امور عمرانی استانداری (جناب آقای مهندس رستمی) جهت اجرا و شروع پروژه و حضور ارزشمند ایشان در مراسم کلنگ زنی، ایشان دستور بررسی مجدد و تایید طرح این پروژه را به مدیرکل محترم وقت دفتر فنی استانداری (آقای مهندس دستغیبی) دادند و پس از تایید مجدد مطالعات، به این موضوع ورود نمودند و بنا به اظهار ایشان در صورتی که این پروژه فاقد مطالعات دقیق فنی و مصوب و کارشناسی لازم بود، به هیچ عنوان اجازه اجرا را نمی دادند و در مراسم کلنگ زنی نیز حضور پیدا نمی کردند.

ب) پاسخ به اظهارات مطروحه:

1) عنوان گردیده است این پروژه فاقد مطالعات و کارشناسی لازم می باشد!!

بیان چکیده و سابقه مطالعات مذکور در بند الف و توضیحات مفصل ارائه گردید و وجود اسناد و مدارک، صورتجلسات، دفترچه های محاسبات فنی، و فایلهای اجرایی، افراد حاضر در جلسات بررسی و تصویب طرح که الحمدالله همگی زنده و در قید حیات می باشند، همه و همه متأسفانه مؤید و بیانگر عدم صحّت و خلاف واقع و کذب بودن اظهارات مطروحه می باشد.

2) عنوان گردیده است برای خروجی این کانال فکری نشده است و آب در زمان بارندگی به سمت برج مقام (میدان آزادی) سرازیر می شود و فاجعه!! رخ می دهد!

واقعاً جای بسی تعجب است در حالیکه ابتدای کانال در مجاورت میدان آزادی است و خروجی کانال با تأمین شیب لازم به سمت تنگک اول و جاده معاینه فنی است، چگونه ممکن است آب برخلاف شیب کانال و اصطلاحاً رو به بالا حرکت کند!! و به جای هدایت به سمت خروجی کانال در جاده معاینه فنی، به سمت میدان آزادی حرکت کرده و میدان آزادی را پر از آب کند و فاجعه! رخ دهد!!

به نظر می رسد مطالب اظهار گردیده در اوج بی اطلاعی از اصول اولیه فنی و مهندسی صورت گرفته و بیان شده است. مگر این که بر اثر عدم نگهداری صحیح و لایروبی کانال و یا اینکه تعمداً مسیر حرکت آب در کانال با سنگ و بتن مسدود و از حرکت آب جلوگیری شود که باز هم در این صورت آب در همان مقطع کانال بالا زده و با این وجود و بر فرض این اتفاق، باز هم آب به سمت میدان آزادی حرکت نخواهد کرد!!

ای کاش اظهارکننده مطالب پیش از بیان این اظهارات عجیب، اندک مطالعه و بررسی نموده بود تا از بروز این خبط و خطای بزرگ در اظهارات جلوگیری می شد. به نظر اینجانب، اظهارکننده محترم وارونه به قضیه نگاه کرده و بنابر مثل معروف و قدیمی، شیپور را از انتهای آب بر دهان گذاشته و در آن می دمند.

لذا اینجانب جریان حرکت آب در این کانال به سمت میدان آزادی را قویاً تکذیب و عنوان می دارم فاجعه زمانی بود که بر اثر عدم وجود این کانال در سالهای گذشته و با جمع شدن و انباشت آب در مسیر قبل از تنگک اول، موجب انسداد مسیر ماشین رو و خاموش شدن خودروهای مردم در هنگام بارشها و ایجاد زحمت و عذاب در بارندگی ها می گردید که پس از تکمیل کانال در سال گذشته و با وجود چندین فقره بارندگی شدید، خوشبختانه در این محور و مسیر اجرای کانال کوچکترین آب گرفتگی مشاهده نگردید و در حقیقت با احداث این کانال «رفع فاجعه» صورت گرفته است نه «ایجاد فاجعه».

3) عنوان گردیده است با ایجاد این پروژه و بسته شدن خروجی قبلی میدان آزادی شرایط موجود به گونه ای است که با اولین بارندگی، شدیداً آب در میدان آزادی جمع می شود و تا جایگاه سی ان جی شهرداری!! گسترده خواهد شد که هیچ چیزی غیر از فاجعه نمی توان برایش نام گذاشت!!

با عنایت به این که تخلیه آبهای سطحی در میدان آزادی از طریق تنها کانال موجود در پیاده رو ضلع شمال شرقی آن به سمت پشت ترمینال مسافربری و مجاور بیمارستان شهدای خلیج فارس و در نهایت خود صورت می گرفت، ارتباط احداث این کانال در ضلع جنوب غربی میدان آزادی با تنها کانال تخلیه کننده آب میدان در ضلع شمال شرقی چه می باشد؟؟؟

اصلاً دو موضوع مورد اشاره هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند!! اصولاً احداث کانال جاده نیروگاه اتمی چگونه می تواند باعث انسداد مسیر کانالی که ابتدای آن در میدان آزادی و انتهای آن در اراضی اطراف بیمارستان شهدای خلیج فارس است، گردد؟ فاصله افقی مابین کانال جاده نیروگاه اتمی با کانال تخلیه کننده آب میدان آزادی حداقل چهارصد یا شاید پانصد متر می باشد و مطلقاً برخوردی با یکدیگر ندارند که احداث یکی موجب انسداد و بسته شدن دیگری گردد!!!

البته قابل ذکر است که کانال تخلیه کننده آب میدان آزادی در زمان مسئولیت اینجانب در شهرداری و در سال گذشته توسط همکاران محترم شهرداری منطقه دو و سازمان مدیریت پسماند شهرداری پاکسازی و لایروبی گردید و حتی دربهای شکسته منهول های آن تعویض و کل کانال و خروجی آن به سمت بیمارستان و اراضی 130 هکتاری که توسط برخی تعاونی مسکن های مستقر در این محدوده در دست زیرسازی بود و مسدود گردید بطور کامل پاکسازی شد.

لذا ضروری است شهرداری محترم همچون روال سالهای ماقبل از ساخت و سازهای واقع در مسیر خروجی کانال مذکور جلوگیری کند تا ابهای ناشی از بارندگی جمع شده در میدان آزادی امکان تخلیه را داشته باشند. از این رو هر گونه انسداد خروجی کانال مذکور با احداث کانال جاده نیروگاه اتمی فاقد رابطه عقلی، منطقی و فیزیکی و اجرایی می باشد و در نتیجه هر گونه انباشت آب در میدان آزادی هیچ ارتباطی به کانال دفع آبهای سطحی جاده نیروگاه اتمی نداشته و نخواهد داشت.

4) عنوان گردیده است از استاندار درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و برای اصلاح سریع این کانال و جهت جلوگیری از فاجعه اعتبار تخصیص دهند!!

ای کاش اظهارکننده محترم بجای درخواست اعتبار از استاندار محترم جهت جلوگیری از این فاجعه موهوم و خیالی ناشی از احداث کانال جاده نیروگاه اتمی، درخواست اعتبار جهت تکمیل فازهای دوم و سوم این پروژه به غایت ارزشمند و تکمیل ایستگاه پمپاژ در ابتدای جاده معاینه فنی و بهسازی کف و دیواره کانال خاکی خیابان معاینه فنی به سمت اراضی بیابانی شرق جاده نیروگاه اتمی را درخواست می نمودند تا شاهد تکمیل برکات احداث فازهای بعدی این پروژه برای ساکنین محترم تنگک های دوم و سوم نیز می شدیم.

ضمن این که درخواست ورود از مقام ارشد و عالی استان (استاندار محترم) در هر موضوعی و هزینه کرد از جایگاه و وجهه ایشان حتی در مسائلی که فرض صحت آن هم متحمل باشد امری مذموم و ناپسند است، چه ه برسد به مسائلی موهوم و خیالی نظیر موضوع اشاره گردیده که به طریق اولی باید از این موضوع بطور جدی اجتناب نمود.

5) همچنین در بخش دیگری از گزارش منتشر شده از سوی یکی از وبسایت های استان، از قول شهردار محترم نقل شده که 900 میلیون تومان سنگ در ساحل ماسه ای مجاور پلاژ بانوان (پارک دانشجو) ریخته اند که الان ناگزیریم برای زیبایی و امنیت مردم جمع کنیم که عملاً تضییع حقوق شهروندان رخ داده است!!

باز هم جای تعجب است که اظهارکننده محترم بنا بر کدام تجربه مفید فنی و اجرایی و براساس کدام اصول مهندسی احداث این موج شکن و سازه حفاظت ساحلی را زیرسوال برده و حکم به جمع آوری آن می دهد؟؟ با استفاده از تجربه احداث پلاژ بانوانی که به دلیل طراحی غلط و اجرای بدتر از آن مرتباً دچار رسوب و تحمیل هزینه هر ساله لایروبی یا ماسه ریزی در این پلاژ بر روی دست شهرداری و از محل بودجه عمومی را به دنبال داشته است؟

یا تجربه احداث موج شکن و سازه حفاظت ساحلی مقابل شورای شهر و پارک سیادت که بدون هیچگونه آرام سازی موج های وارده از سمت دریا موجب فرسایش مداوم پیاده رو و تأسیسات ساحلی مجاور آن را به دنبال داشته است؟

یا تجربه احداث بازارچه های خلیج فارس مقابل رستوران قوام در ترازی پایین تر از سطح آب دریا حتی در حالت جزر که عملاً با تندباد و ایجاد موج موجب پاشش و هدایت آب به فضای جلو و حتی داخل مغازه ها و فرسایش شدید فضای مذکور و عملاً از حین انتفاع خارج نمودن این مغازه ها و سرمایه عمومی بین المال شده است؟؟؟

متأسفانه اینگونه ورود به مسائل تخصصی که اظهارکننده محترم نه تجربه مفیدی در آن دارد و نه تخصص و نه ارائه خدمتی ارزشمند در آن خصوص و در عین حال ایراد گرفتن و اظهار فضل بدون بیان هرگونه ایراد فنی، اجرایی مصداق آن بیت شعر حافظ شیرازی قرار می گیرد که فرمود:

بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست              یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش!!!

به هر صورت لازم به ذکر است که طراحی این موج شکن و سازه حفاظت ساحلی توسط یکی از مشاورین بومی و تجربی استان با سالها سابقه در امر همکاری در طراحی و اجرا و نظارت سازه های حفاظت ساحلی و موج شکن ها و احداث اسکله بدون حتی دریافت یک ریال حق الزحمه (جناب آقای عبدالله آذرگون مشاور اینجانب در زمان تصدی شهرداری بندر بوشهر در امور سازه های دریایی) و با الهام گیری از موج شکن و سازه حفاظت ساحلی جدید الاحداث حدفاصل میدان المپیک (ساختمان تیو) تا میدان رئیسعلی دلواری و محدوده مقابل کارگاه ساخت ضریع مطهر خیمه گاه و در نهایت پرزنت لازم توسط طراح محترم مربوطه و تایید توسط همکاران محترم و مهندسی مشاور جهاد تحقیقات آب و انرژی مشاور پروژه های اسکله جلالی، اسکله جفره، موج شکن و سازه حفاظت ساحلی حدفاصل میدان المپیک تا میدان رئیسعلی دلواری و براساس موافقتنامه پروژه و تأمین اعتبار از ناحیه استانداری محترم و نظارت مشاور محترم مذکور و همکاران حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری و با رعایت کلیه اصول فنی و مهندسی لازم و با ایجاد شیب مناسب سنگ چینی صورت گرفته انجام شد که متأسفانه عمر مدیریتی کوتاه اینجانب مجال تکمیل این پروژه ارزشمند به ویژه در بخش احداث پله های دسترس در فضای خالی حدفاصل دو محدوده سنگ چینی شده را نداد که امید داشتم توسط شهردار جدید با جدیت دنبال و زمینه دسترسی ایمن و راحت شهروندان به ساحل ماسه ای و زیبای موجود را به ویژه بارسوب گذاری صورت گرفته در پشت این سازه حفاظتی با اجرای پله های مذکور فراهم آورد.

در هر حال اینجانب و تیم فنی مربوطه آمادگی حضور در هر مرجع فنی و مهندسی جهت دفاع از مبانی طراحی و اجرای فنی این پروژه به غایت ارزشمند را داشته و داریم مشروط به دفاع متقابل طراحان و مجریان پروژه های پلاژ بانوان، دیوار ساحلی و سازه حفاظت ساحلی مقابل شورای شهر و پارک سیادت، مغازه های خلیج فارس در همان مرجع فنی و مهندسی مربوطه.

6) نکته ای که درخصوص کانال دفع آبهای سطحی جاده نیروگاه اتمی ناگفته ماند دو منظوره بودن عملکرد آن است که با دو هدف:

الف) دفع روان آبها و آبهای سطحی و بارندگی

ب) زهکشی مسیر اجرای کانال با استفاده از قلوه سنگ در دو طرف دیواره های کانال و لوله گذاری در دیواره های مذکور به منظور مکش آب های زیرزمینی و کاهش تراز این آبها و در نتیجه از باتلاقی خارج نمودن اراضی اطراف و خشکانیدن نیزارها در مسیر اجرای این کانال از دیگر محاسن آن بوده است که البته عملکرد مطلوب این کانال را در اولین بارندگی سال گذشته دیدیم و اکنون تقریباً تمامی نیزارهای دو طرف محل و راسته اجرای خود را خشکانیده است که از جمله نیزار و روان آبهایی که در تابستان و زمستان در محل تقاطع ورودی تنگک اول و جاده نیروگاه اتمی وجود داشت و مشکلات عدیده زیست محیطی و جانوران گزنده و حشرات را علاوه بر آلودگی بصری ایجاد کرده بود و همچنین اراضی باتلاقی و نیزارهای مجاور کارگاه های ضلع غربی جاده نیروگاه اتمی که با احداث این کانال تا حدود بسیار زیادی خشک گردیده و رفع مشکل گردید.

ج) چند نکته پایانی:

1) معلوم نیست که انگیزه واقعی از بیان اظهارات مطروحه آن هم در صحن علنی شورای شهر و در حضور خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه و ایجاد حسّ ناامنی و نگرانی و تلاطم در فضای عمومی جامعه ناشی از احداث یک کانال آن هم کانالی که سال قبل امتحان خود را پس داده است و تشکرهای مکرر اهالی محترم تنگک ها را به دنیال داشته و سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق و استفاده از الفاظی نظیر فاجعه، تضییع حقوق شهروندان و ... که مصداق عینی نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و ایراد افتراء و تهمت (در خصوص اطلاق لفظ تضییع حقوق شهروندان) در پی دارد و حق در زمینه هر گونه پیگیری قانونی بعدی را فراهم می آورد با کدام هفد و نیت می باشد؟؟؟! آن هم از شخصیتی که دارای سابقه فرمانداری، شهرداری بندر بوشهر، نمایندگی مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و در زمان فعلی شهرداری مجدد بندر بوشهر را در کارنامه خود داشته و دارد.

البته این حرکات عجیب با هر دلیل و انگیزه ای صورت گرفته باشد، اینجانب به احترام دوستی گذشته با اظهارکننده محترم و انشاءاله حمل موضوع بر بی اطلاعی ایشان از واقعیات و سوابق موضوعات مورد اشاره و عدم وجود سوءنیت در این خصوص و به ویژه به احترام مردم شریف و بزرگوار بندر بوشهر که عمری افتخار خدمتگزاری آنان را در استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی داشته ام، از ادامه و پیگیری موضوع صرفنظر می کنم.

2) به اظهارکننده محترم و دوست قدیمی خود، دوستانه و مشفقانه توصیه می کنم قبل از هر اظهارنظری پیرامون مباحث فنی و مهندسی و تخصصی حتماً تحقیق بیشتری کنند و عندالزوم از مشاورینی امین و صاحب تجربه استفاده کنند تا از ایجاد چنین فضاهایی که بیشترین لطمه را خود ایشان خواهند دید، اجتناب شود.

3) احداث کانال جاده نیروگاه اتمی از نقطه نظر فنی و اجرایی و دشواری عملیات مربوطه بنا به دلایل متعددی از قبیل: بالا بودن تراز آبهای زیرزمینی، لزوم تثبیت بستر، باتلاقی بودن مسیر اجراء، دست ریز بودن خاک و ریزشهای وسیع و مکرر محدوده خاکبرداری شده، ترافیک نسبتاً سنگین محور نیروگاه اتمی، لزوم هماهنگی دقیق مابین عوامل اجرایی نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تأمین کننده میلگرد و بتن مصرفی با عوامل اجرایی کارگاهی شهرداری، برخورد پروژه به تابستان و ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن کارگران و گرمای طاقت فرسای آن ایام که به ناچار عملیات اجرایی عمدتاً به بعد از افطار تا یک ساعت قبل از سحرهای ماه مبارک منتقل می گردید، برخورد مداوم به تأسیسات زیربنایی و روبنایی دستگاه های اجرایی نظیر آبفا، برق، مخابرات و ... که حتی گاهاً خود آنها هم از محل این تأسیسات اطلاع درست و دقیقی نداشتند، حرکت بسیار خطرناک پایه های انتقال برق تنگکها در اثر ریزش و رانش مداوم خاک و ده ها مشکل اجرایی و صعوبت عملیات مربوطه که از حوصله این نوشتار خارج است، این پروژه را از نقطه نظر فنی و اجرایی به پروژه ای خاص و تقریباً منحصر به فرد تبدیل نمود که انصافاً والحق برگ زرینی در عملکرد اجرایی همکاران شهرداری بندر بوشهر تبدیل نمود و اینجانب نیز افتخار خدمتگزاری در رکاب همکاران را داشتم و دست این خدمتگزاران مردم را یکایک می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم و قدردان زحمات و تلاش های بی شائبه آنان هستم، زیرا به مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق» که از آنان قدردانی نکنم از خدای خود نیز قدردانی نکرده ام.

در پایان و به لحاظ تطویل بیش از حد این نوشتار که البته گفتنی های بسیار دیگری داشتم، ابتدا برای خود که صد البته محتاج تر و نیازمند تر از همگان به آن هستم، غفران و هدایت الهی و سپس برای اظهار کننده محترم توفیقات روزافزون الهی در خدمت هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان گرانقدر و فهیم شهر و استان سرافراز و همیشه سرسبز بوشهر را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

والله ولی التوفیق

با احترام فراوان - سعید آزادشهرکی

شهردار و خدمتگزار سابق شهروندان شریف بندر بوشهر


میگلی نژاد چه گفت؟

گفتنی است غلامعلی میگلی نژاد در جلسه یکشنبه گذشته شورای شهر بوشهر در سخنانی با غیرفنی دانستن پروژه کانال احداث شده تنگک ها اعلام کرده بود که در زمان وقوع بارندگی ها فاجعه ای برای بوشهر رخ خواهد داد طوری که از موجب آبگرفتگی از میدان آزادی(برج مقام) تا جایگاه سی ان جی شهرداری (میدان غدیر) خواهد شد.

وی همچنین درمورد پلاژ بانوان نیز گفته بود که 900 میلیون تومان سنگ در ساحل ماسه ای آن ریخته اند که الان ناگزیریم برای زیبایی و امنیت بهتر این محل آنها را برداریم که عملا تضییع حقوق شهروندان رخ داده است.
منبع: بوشهر نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار