رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: برای کاهش جرایم ساختمانی نیازمند یک اقدام جدی و اساسی همراه با رعایت اصول قانونی بدون اغماض هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 12 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما تا زمانی که دچار انفعال و رفتار مسالمت‌آمیز با متخلفان ساختمانی باشیم باید منتظر تکرار تخلفات ساختمانی و حوادث ناگوار باشیم در حالی که باید بدون اغماض و گذشت احکام متخلفان صادر شده و قدرت بازدارندگی در این حوزه افزایش یابد.

وی وجود تخلفات متعدد ساختمانی را بیان کرد و گفت: هر چند قوانین موجود و اصلاحات انجام شده مانعی در بروز تخلفات و به حداقل رساندن آسیب‌های آن است اما در کنار آن باید فرهنگ‌سازی درست انجام شود تا در سایه آگاه‌سازی مردم از وقوع تخلفات و برخی رفتارهای سودجویانه جلوگیری شود چرا که اگر متخلفی بداند در سایه تخلف سودی به جیب نمی‌زند بلکه بدتر زیان می‌کند دست به تخلف نخواهد زد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل یادآور شد: در کنار راهکارهای قانونی خود مردم را متوجه اصل ماجرا و قضیه کرد تا به جد جلوی سوء استفاده‌های احتمالی گرفته شده و امر اصلاح امور به همراه تقویت ‌راهکارهای منطقی در پیش گرفته شود.

سلیمانی با اشاره به برخی خلاها و ضعف‌ها در حوزه تصمیم‌گیری ترافیک بیان کرد: هر تصمیم و اقدامی در این حوزه باید به شکل یکپارچه انجام شده و اعمال شود، چراکه به هیچ‌وجه با کارهای مقطعی و زودگذر نمی‌توان حرکتی را در اصلاح امور مربوط به فرایند ترافیک به انجام رساند.

وی یادآور شد: اعضای شورای ترافیک باید با دید منطقی و یک نگاه اصلاح‌گرانه و کارشناسی حوزه شهرسازی و معماری به امر ترافیک نگاه کنند تا با یک نگاه متفاوت زمینه و حرکتی به وجود آید تا بتوان کارها و فعالیت‌های اصلاحی و اقدامات اساسی را به انجام رساند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل ادامه داد: اگر مدیریت ترافیک و شهرسازی به دید جداگانه و منفک از هم نگاه شود بدون شک در ساخت و سازها با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

سلیمانی در پایان سخنان خود خواستار نگاه آینده‌نگرانه و جامع شورای ترافیک به حل معضل ترافیک در شهر اردبیل شد و از آنها خواست تا پیشنهادات، گزینه‌ها و راهکارهای خود را در این باب ارائه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار