پیش بینی افزایش بارشهای پائیزی، نویدبخش سالزراعی پرباری برای کشاورزان است
رئیس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان شرقی بر تحقق کشت 5 هزار هکتار دانه روغنی کلزا برای سال زراعی جاری در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 15 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در جلسه شورای هماهنگی سازمان با تقدیر و تشکر از مسئولین سازمان در برگزاری مطلوب هفته دولت گفت: با توجه به ویژگیهای گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی استان و قرارگیری آن در تناوب با زراعت غلات به ویژه گندم و راهبردی بودن این محصول، لزوم توسعه کشت آنرا برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور دو چندان نموده است.

وی افزود: برای سال زراعی 95-94 ، پنج هزار هکتار برنامه ریزی جهت کشت دانه روغنی کلزا داریم که با همت مدیران، کارشناسان و کشاورزان بسته به مناطق جغرافیایی استان تا دهم مهر ماه انشاء الله کار کشت انجام می گیرد.

مهندس مهری بر بحث پیگیری شناسنامه دار کردن کلیه نهالستان ها و لزوم نظارت بیشتر بر امر نظارت در واحدهای جمع آوری شیر در استان توسط اداره کل دامپزشکی و ورود اطلاعات پایه در سایت پهنه بندی سازمان و استخراج دقیق قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی، که مبنای تصمیم گیریهای مهم زیربخش های کشاورزی است و اجرایی نمودن 9 هسته کلیدی بخش کشاورزی در سند تدبیر و توسعه تاکید نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خاتمه گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور میزان بارشهای جوی در پائیز امسال بیش از حد نرمال خواهد بود لذا امید است کشاورزان با کاشت به موقع غلات در پائیز ، بهره برداری لازم را از بارشهای پیش رو داشته باشند.

وی افزود: با تلاش و پیگیریهای بعمل آمده در هفته آینده بهای گندم مازاد بر نیاز خرید تضمینی کشاورزان پرداخت خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار