کد خبر: ۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ 02 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،سرهنگ حسن کوره‌بلاغی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی طی سخنانی اظهار داشت: میزان جرایم سایبری در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش 22 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین وقوع جرایم سایبری استان به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اختصاص دارد، گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با 56 درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب 23 درصد، کلاهبرداری مرتبط با رایانه 6 درصد و سایر جرایم 15 درصد به ترتیب مهمترین جرایم سایبری استان در 11 ماهه سال 93 را شامل می‌شود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا در 11 ماهه امسال، موفق به شناسایی و کشف 95 درصدی جرایم در این حوزه شدند که برابر نرم ابلاغی ناجا که حداقل درصد کشفیات امسال 80 درصد بوده، 15 درصد بالاتر از نرم ناجا است.

کوره‌بلاغی بیان کرد: بیشترین انگیزه ارتکاب جرایم رایانه‌ای در این مدت در استان به ترتیب انگیزه مالی، انتقام‌جویی، سرگرمی و کنجکاوی هستند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مردم باید با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار