با حضور سرپرست فرمانداری ویژه جهرم، توسط موسسه خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها، شعبه جهرم به 25 نفر نوعروس این شهرستان جهیزیه اهدا شد.
کد خبر: ۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸ 02 March 2015

به گزارش فارس از جهرم، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم عصر امروز در مراسم اهدا جهیزیه به نوعروسان جهرمی با اشاره به جایگاه والای نیکی کردن و یاری‌رساندن به دیگران در اسلام، اظهار داشت: گره‌گشایی و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی دیگران، جلوه دیگری از خدمتگزاری محسوب می‌شود که اسلام به آن سفارش کرده و برخورداری از این ویژگی، توفیقی است که خداوند نصیب بندگان نیک خود می‌کند.

حجت‌الله رضایی جایگاه خیران را هم‌ردیف والدین و معلم در جامعه دانست و افزود: کسی که به مرحله‌ای از رشد، بلوغ و کمال رسیده و دست دیگران را می‌گیرد، شایسته احترام است و باید در مقابل وی سر تعظیم فرود آورد.

وی بابیان اینکه خداوند در آیات فراوانی از قرآن کریم، مردمان را به انجام کارهای خیر در صورت‌های گوناگون فرامی‌خواند، گفت: انجام کار خیر و گذشتن از مال و ثروت به‌سادگی به دست نمی‌آید و باید از مراحل مختلفی گذشت تا به چنین مرحله‌ای از رشد و بالندگی رسید و به همین دلیل است که خدای متعال باغ‌های بهشت را پاداش احسان‌کنندگان می‌داند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، با اشاره به این‌که در امر مشارکت علاوه بر خودیاری که فرد فقط خویشتن را یاری می‌دهد، مرحله‌ دیگری به‌نام هم‌یاری نیز وجود دارد که شخص علاوه بر خود به دیگران نیز یاری می‌رساند، بیان داشت: مهم‌ترین و والاترین مرحله در امر مشارکت و یاری‌رساندن، مرحله‌ی والاتری به نام دیگر یاری است که فرد با ایثار و ازخودگذشتگی، از نیازهای خود گذشته و به یاری دیگران می‌شتابد که این مرحله در افراد خیّر تحقق پیدا کرده است.

رضایی در پایان با آرزوی سلامتی و خوشبختی برای زوج‌های جوان، از آنان خواست تا با الگو گرفتن از زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) و با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، در پناه خداوند متعال، زندگی سالم همراه با تفاهم برای خانواده خود رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار