کد خبر: ۹۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 19 September 2015
تابناک بوشهر: استاندار بوشهر گفت: سیره و رفتارعلوی مانند ساده زیستی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم در برنامه‌های محتوایی مراسم غدیر ترویج داده شود.
 
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در مراسم هماهنگی برگزاری جشن غدیر در منطقه عالی‌شهر بوشهر با تبریک عید امامت و ولایت اظهار داشت: برنامه‌های عید غدیر خم تنها نباید برپایی مراسم تشریفاتی باشد بلکه باید به محتوای عید غدیر خم و ترویج این فرهنگ توجه جدی شود.
 
وی، ترویج فرهنگ علوی یک رسالت و وظیفه مهم مسلمانان به ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ علوی یک تکلیف شرعی و دینی مسلمانان و شیعیان است که باید به این مهم ادای دین کنیم.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به سیره و رفتار علوی افزود: سیره و رفتارهای علوی مانند ساده زیستی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم در برنامه‌های محتوایی مراسم غدیر ترویج داده شود.
 
دکترسالاری، با بیان اینکه برپایی جشن غدیر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ امامت وولایت وترویج رفتار علوی است خاطرنشان کرد: مراسم عید سعید غدیر خم عامل و فرصتی مهم برای ترویج فرهنگ و اخلاق علوی است که باید دست اندرکاران عید غدیر خم به این مهم توجه کنند.
 
وی، با اشاره به گوشه‌ای از رفتارهای مولای متقیان حضرت علی(ع) در رسیدگی به محرومان وایتام گفت: حضرت علی(ع) که شبانه و بدون اطلاع قبلی به مستمدان و ایتام یاری می‌رساندند یک فرهنگ علوی است که باید این نوع رفتارها ترویج و اشاعه داده شود.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه در مراسم عید سعید غدیر خم برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است افزود:  بخشی از برنامه‌های این ایام بستگی به رفتارها و برنامه‌ ریزی‌های انجام شده دارد که باید به این مهم توجه جدی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار