کد خبر: ۹۸۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 02 August 2021

همزمان با افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن، کمیته المپیک توکیو ارتباط بین این بازی ها و افزایش مبتلایان به کرونا را رد کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "ان.اچ.کی" ژاپن، «موتو توشیرو» رئیس اجرایی کمیته برگزاری المپیک توکیو ارتباط علت و معلولی بین این بازی ها و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن را رد کرد.

او روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری برای جمع‌بندی نیمه اول المپیک گفت: فکر می کنم توانسته ایم اوضاع را به نحوی اداره کنیم که هم رقابت ها انجام شوند و هم تا حد امکان فشاری بر شبکه پزشکی کشور وارد نشود.

موتو اظهارات قبلی نخست وزیر سوگا یوشیهیده و استاندار توکیو، کوئیکه یوریکو را تکرار کرد؛ هر دو آنها گفته بودند که هیچ ارتباط مستقیمی بین برگزاری این بازی ها و افزایش تعداد مبتلایان وجود ندارد.

موتو گفت که می خواهد در حالی که المپیک به نیمه دوم خود می رسد، همه اقدامات احتیاطی ممکن را انجام دهد.

اما برگزارکنندگان المپیک روز یکشنبه از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ۱۸ نفر از افراد مرتبط با این بازی ها خبر دادند که یک ورزشکار خارجی هم در میان این افراد بود.

به این ترتیب از اول ژوئیه که اعلام نتایج آزمایش ها آغاز شد تا کنون، تعداد افراد مبتلا به کرونا که با این بازی ها در ارتباط هستند به ۲۵۹ نفر رسیده است.

گزارش ها حاکی است: روز یکشنبه بیش از سه هزار مبتلای جدید به کرونا در توکیو شناسایی شده است و نشانی از پایان شیوع این ویروس دیده نمی شود.

تعداد مبتلایان توکیو روز یکشنبه ۳۰۵۸ نفر بود که نسبت به یکشنبه هفته گذشته ۱۲۹۵ نفر بیشتر است. مسئولان می گویند حال ۱۰۱ نفر وخیم می باشد که بالاترین رقم از ماه فوریه است.

در حال حاضر در توکیو وضعیت اضطراری برقرار است و مقامات از مردم می خواهند که از بیرون رفتن های غیرضروری خودداری کنند.

اما هواداران ورزش به این امید که یک لحظه ورزشکاران المپیک را ببینند، در خارج از مکان های برگزاری بازی ها جمع می شوند. روز یکشنبه تعداد زیادی از مردم روی پلی جمع شده بودند تا رقابت دوچرخه سواری آزاد را تماشا کنند.

وضعیت اضطراری امروز دوشنبه علاوه بر توکیو و اوکیناوا در چهار استان دیگر سایتاما، چیبا، کاناگاوا و اوساکا نیز به اجرا درآمد. بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ مبتلا به کرونا روز یکشنبه در سراسر ژاپن شناسایی شد.

استانداران ژاپن با ضرورت فوریت همکاری با دولت مرکزی برای جلوگیری از افزایش انفجاری تعداد مبتلایان موافقت کرده اند.

کوئیکه یوریکو استاندار توکیو گفت: برای متوقف کردن گسترش این ویروس زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. مهار رفت و آمد مردم و ارتقاء واکسیناسیون به طور همزمان ضرورت دارد.

این استانداران قویا از مردم می خواهند که طی تعطیلات تابستانی سفرهای بین استانی را لغو کنند و یا اینکه به تاخیر بیندازند. آنها همچنین امیدوارند آگاهی نسبت به اثربخشی واکسن ها را در بین جوانان و میانسالان بالا ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار