نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دولت جدید در خصوص در تعیین تکلیف مدیران میانی و مدیران استانی سرعت عمل به خرج دهد چرا که عامل موفقیت دولت در استان‌ها و سطح ملی مدیران استانی هستند واین مدیران با روحیه جهادی و جوان‌گرایی می‌توانند به دولت در پیش برد اهداف کمک کنند.
کد خبر: ۹۸۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 27 August 2021
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دولت جدید در خصوص در تعیین تکلیف مدیران میانی و مدیران استانی سرعت عمل به خرج دهد چرا که عامل موفقیت دولت در استان‌ها و سطح ملی مدیران استانی هستند واین مدیران با روحیه جهادی و جوان‌گرایی می‌توانند به دولت در پیش برد اهداف کمک کنند.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: در روایات حکمت به عنوان بزرگترین نعمت الهی معرفی و ابزار‌های مختلفی برای رسیدن به این نعمت مطرح شده که راستگویی اولین اقدام انسان برای نزدیک شدن به حکمت است و از صداقت به عنوان سبب نجات انسان، اساس دین وقوی‌ترین ستون ایمان یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۸۳ بار دروغ و مزمت دروغگویی در قرآن کریم مطرح شده که این نشان دهنده اهمیت راستگویی در اسلام است افزود: اگر دروغگویی درقسمت‌های مختلف جامعه رواج پیدا کند این جامعه به سمت تباهی حرکت خواهد کرد وباید در خانواده‌ها بیشتر به صداقت توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اسلام به زندگی اجتماعی و خانوادگی مبتنی بر صداقت توصیه می‌کند و بنیان خانواده و اجتماع باید بر راستگویی استوار باشد اضافه کرد: ترک رفتار‌هایی که در شأن انسان نیست، حلال خوری، بستن چشم و نگهداری زبان از دیگر ابزار‌های دستیابی به حکمت هستند.

شعبانی موثقی با اشاره به حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بیان کرد: در مدت حضور آمریکا در افغانستان افزون بر صدهزار نفر در این کشور کشته شدند که طبق آمار بعضی از سازمان‌های بین المللی این تعداد به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد و نتیجه دموکراسی غربی در افغانستان مرگ صدهزار نفر است که از این تعداد ۴۷ هزار نفر غیر نظامی و مابقی پلیس و نظامی‌ها هستند و بیش از دو تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلار هزینه ۲۰ سال حمله نظامی آمریکا به افغانستان است.

وی با اشاره به سخنان کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا درباره مصرف یک دهم ثروت کسب شده از افغانستان در ۲۰ سال حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور گفت: آمریکا ثروت زیادی از افغانستان را به یغما برده است و در سال ۲۰۰۷ فقر در افغانستان ۳۶ درصد بوده که در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴۷ درصد رسیده که این نتیجه دموکراسی غربی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در این ۲۰ سال حدود دو میلیون نفر از افغانستان فرار کرده و چهار میلیون نفر نیز در این کشور آواره شدند اعلام‌کرد: آمریکا ادعای ایجاد امنیت در افغانستان را داشت درحالی که مردم این کشور حتی برای رفتن از یک روستا به روستای دیگر نیز احساس امنیت نداشتند و امروزه نیز به حالت تحقیر از افغانستان خارج شده است که باید هر چه سریع‌تر از کل منطقه خاورمیانه خارج شوند، اما حضور آمریکا در افغانستان جز هزینه تراشی، افزایش فقر و ناامنی و به یغما بردن ثروت‌ها چیزی به دنبال نداشته است.

شعبانی موثقی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به دولت جدید برای کسب رای اعتماد ۱۸ وزیر پیشنهادی گفت: کاهش ارزش پول ملی، تورم سنگین موجود در کشور، رشد نقدینگی در کشور و احتمال افزایش آن، ایجاد شکاف طبقاتی و مشکلات ایجاد شده کار را برای دولت جدید سخت کرده و فرق بسیاری وجود دارد بین کسی که می‌گوید من صبح جمعه متوجه شدم که بنزین گران شده با کسی که قبل از طلوع آفتاب امروز به خوزستان سفر کرده و به دنبال کار مردم است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم طبق اعلام رئیس جمهور بحث واکسن و کنترل بیماری کرونا انجام شود افزود: امروزه بیمارستان‌های همدان و کادر درمان شرایط سختی دارند و سلامت مردم اولویت اصلی کشور بوده و بحث واکسن باید تسریع شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: دولت جدید در خصوص در تعیین تکلیف مدیران میانی و مدیران استانی سرعت عمل به خرج دهد چرا که عامل موفقیت دولت در استان‌ها و سطح ملی مدیران استانی هستند و این مدیران با روحیه جهادی و جوان گرایی می‌توانند به دولت در پیش برد اهداف کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید بر بحث جوان گرایی مدیران میانی و استانی توجه شود تصریح کرد:بعضی از وزرای دولت جدید هم جوان هستند و در بحث مدیران میانی بیشتر میان از جوانان استفاده کرده و از آن‌ها کمک گرفت و باید به جوانان میدان داده شود و به آن‌ها اعتماد کنیم همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از شاخصه‌های اصلی، اعتماد به جوانان معرفی شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ائمه جماعات باید حضور بیشتر و پررنگ تری در مساجد داشته باشند و صرفا خواندن نماز کافی نیست و حضور در مسجد و ارتباط با جوانان بسیار مهم بوده و باید قابل توجه قرار گیرد افزود: هئیت امنا باید از پایگاه بسیج، کانون فرهنگی وامام جماعت تشکیل شود و راه برای جوانان و حضور آن‌ها در مساجد باز شود.

شعبانی موثقی بیان کرد:در طرح شورای محلات مشکلات اجتماعی محل در عرصه مدیریت شهری پیگیری می‌شود که استقرار این شورا در محل باعث رونق مسجد خواهد شد و مسجد صرفا برای نماز خواندن نیست بلکه مرکز اصلی مدیریت مشکلات محله است و در زمینه انتخابات هیئت امنا، کانون مساجد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار