تابناک: مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: داربست نمای پیشخوان و جلوی ایوان عالی قاپو در هفته اول مهره ماه برچیده می شود.
کد خبر: ۹۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 22 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از واحد خبر پایگاه ثبت جهانی میراث فرهنگی استان اصفهان فریدون اله یاری در جریان بازدید از پروژه های مرمتی بناهای تاریخی میدان امام اصفهان افزود:با توجه به سرعت عمل کارشناسان و پیمانکاران در کاخ موزه عالی قاپو و اتمام کار استحکام بخشی ، پاکسازی و موزون سازی تزئینات سقف چوبی و نصب قطار بندی های پیشخوان ایوان عالی قاپو ، قسمتی از داربست ها برچیده خواهد شد.

وی گفت: درعملیات مرمت سقف عالی قاپو نرده های ایوان برچیده شده بود که با توجه به غیر استاندارد بودن نرده های قبلی ، عملیات طراحی ، اجرا و نصب نرده ها ی ایوان عالی قاپو در دستور کار سالجاری پایگاه ثبت جهانی میدان امام قرارگرفت.

اله یاری در جریان بازدید از میدان امام از یکسان سازی تابلوهای سر در مغازه ها با تزئینات کاشیکاری خبر داد و افزود : با توجه به اینکه میدان امام اصفهان به ثبت جهانی رسیده است، نیاز است که مبلمان این مجموعه بر اساس معیارهای پروژه های ثبت جهانی تغییر یابد.

وی بابیان اینکه تغییر مبلمان میدان امام با همکاری و مشارکت شهرداری اصفهان صورت خواهد گرفت همچنین از پاکسازی تزئینات کاشیکاری زیر گنبد مسجد امام خبر داد و افزود: با خریداری بالابر به ارتفاع 19 متر به مبلغ 360 میلیون ریال کار تمیز کاری تزئینانت کاشی های مسجد امام آغاز شده است.

به گفته وی ، با توجه به اینکه این مسجد دارای معماری خاص و کاشیکاری های دوران صفویه است، لازم است این تمیز کاری به طور مداوم ادامه داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : خوشبختانه ترک ششم گنبد مسجد امام نیز در حال نصب بر روی گنبد است که پیش بینی می شود تا یک ماه دیگر به اتمام برسد.

اله یاری تصریح کرد: مرمت کاشیهای ایوان و ساماندهی تاسیسات فاضلاب مسجد امام نیز با اعتبارات سال 94 به صورت پیمانکاری در دستور کار قرار می گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار