رحمانیان گفت: زائران جهرمی پس از ورود به میهن دستورالعمل های خودمراقبتی را اکیدا رعایت کرده و کوچکترین علایم شایع بیماری را به همکاران تیم مراقبت سلامت اعلام کنند.
کد خبر: ۹۹۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ 27 September 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»  گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به بازگشت زائران اربعین از مرز مهران گیت ‌های بیماریابی در ورودی مرز فعال شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: بر اساس نظام مراقبت، افرادی که وارد کشور می ‌شوند، غربالگری شده و آن دسته از افرادی که مشکوک باشند، حتماً از آنها تست گرفته می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در ورودی مرز برای انجام بیماریابی تمهیدات لازم اندیشیده شده است تاکید کرد: به زئران و مسافران کربلا اکیدا توصیه می کنیم پس از بازگشت به میهن و ورود به منزل از بازدید، دورهمی، روبوسی و برگزاری مراسم‌هایی که در سال‌های قبل مرسوم بود بپرهیزند چرا که تجمع و ازدحام به شدت منجر به همه‌گیری بیماری می‌شود.

 

رحمانیان تصریح کرد: پس از بازگشت لازم است کلیه زائران به مدت یک هفته خود را قرنطینه کرده و در صورت داشتن علایم شایع بیماری با (شماره ٠٩١٧۴٧٣٢۵٧٧) همکاران ما در تیم مراقبت در منزل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تماس حاصل کرده تا مراقبت های لازم و انجام نمونه گیری کووید-۱۹ در منزل توسط ایشان سریعا انجام شود.

 

وی بیان کرد: گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی با شماره تماس ٠٧١۵۴۴۴٠۵٠٠ برای مشاوره و آموزش به زائرین در ساعات اداری روزهای شنبه تا چهارشنبه آماده ارائه خدمت می باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خطاب به اطرافیان و نزدیکان مسافران کربلا و زائران اربعین گفت: با توجه به اینکه در تجمعات بالاترین میزان سرایت کرونا ایجاد می شود از دورهمی و بازدید طی روزهای اول با زائران گرامی بپرهیزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار