بیشترین آلایندگی مربوط به نیروگاه‌ است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: ۴۳ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به منابع متحرک و ۵۷ درصد مربوط به منابع ثابت است و بیشترین آلایندگی مربوط به نیروگاه‌ است.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 18 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی علیرضا محرابیان روز دوشنبه در پنجمین کارگروه کاهش آلودگی هوا اراک اظهار کرد:پالایشگاه سالانه ۲۸ هزار تن دی اکسید گوگرد وارد محیط می کند و تنها نباید توجه‌ها به نیروگاه باشد.

وی افزود: ۴۳ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به منابع متحرک و ۵۷ درصد مربوط به منابع ثابت است و بیشترین آلایندگی مربوط به نیروگاه‌ است.

وی گفت: پالایشگاه سالانه ۲۸ هزار تن دی اکسید گوگرد وارد محیط می کند و تنها نباید توجه‌ها به نیروگاه باشد. پتروشیمی شازند نیز ۱۷ دودکش دارد و سالانه سه هزار و ۹۸۷ تن آلایندگی به محیط وارد می‌کند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: میزان آلایندگی هوا در سه دودکش نیروگاه شازند سه برابر استانداردها است.

وی بیان کرد: سه روز پاک، ۱۶۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز بسیار ناسالم و یک روز خطر ناک در اراک وجود داشته‌است.

علیرضا محرابیان افزود: ۱۰۳ روز هوای اراک امسال ناسالم بوده که تعداد روزهای ناسالم در مرداد ماه بیشتر و اردیبهشت ماه کمترین روزهای ناسالم را اراک داشته‌است.

وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به پارسال سه روز افزایش یافته‌ است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: دی اکسید گوگرد در شهر اراک از شب گذشته ایستگاه حافظیه و میرزای شیرازی به بالاترین حد خود رسید که این نشان از تاثیر آلایندگی نیروگاه شازند در شهر اراک است.

محرابیان گفت: در صورتی که آلایندگی هوای نیروگاه وجود نداشت هوای اراک شب گذشته در وضعیت سالم قرار می گرفت.

وی ادامه داد: در مقایسه انجام شده در روزهای هجدهم و نوزدهم هوای اراک با روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم آذرماه میزان دی اکسید گوگرد ۲ برابر افزایش یافته که نشان از آلایندگی نیروگاه در هوای اراک دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار