همزمان با هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

تدوین ۶۰ عنوان کتاب چاپی و ۳۰ عنوان کتاب صوتی زندگینامه شهدای هرمزگان

هرمزگان - «تابناک» - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از تدوین ۶۰ عنوان کتاب چاپی و ۳۰ عنوان کتاب صوتی زندگینامه شهدای هرمزگان به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ 22 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک، سرهنگ رضا رکن الدینی عصر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن بزرگداشت این ایام، اظهار کرد: حضرت امام راحل (ره) در آن دوران از جنگ به عنوان یک نعمت نام می‌بردند که شاید عده‌ای فهم درک این جمله را نداشتند، اما امروز با گذشت ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب، قدرت نظام جمهوری اسلامی را جهانیان دریافته اند و کشوری که روزی سیم خاردار وارد می‌کرد امروز نه تنها در امور تجهیزات دفاعی خودکفا شده، بلکه نیاز کشور‌های محور مقاومت و کشور‌های دوست را نیز تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و نظام را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرد، افزود: همه قدرت‌های آن روز دنیا از رژیم صدام در جنگ نابرابر با ملت ایران حمایت کردند، اما با همت مردم، رهبری امام (ره) و غیرت جوانان، دشمنان را در دستیابی به اهدافشان ناکام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان ادامه داد: رسالت مهم امروز ما دفاع از ارزش‌ها و تبیین و روشنگری در رابطه با ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، یادواره‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان، رژه نیرو‌های مسلح، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس، بازسازی عملیات کربلای ۴، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهیدان از شاخص‌ترین برنامه هاست.

رکنی الدینی همچنین به تشریح عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پردخت و از تدوین ۶۰ عنوان کتاب چاپی (هر عنوان ۲۰۰ جلد چاپ شده است) و ۳۰ عنوان کتاب صوتی زندگینامه شهدای استان هرمزگان، تولید انیمیشن، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی مرتبط با دفاع مقدس، تدرس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان، برگزاری مراسم دعای ندبه و کمیل و زیارت عاشورا در یادمان‌های شهدای گمنام به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد.

وی افزود: پیگیری برای لغو سند معارض زمین احداث موزه دفاع مقدس در ساحل بندرعباس از طریق مراجع قضایی و رایزنی با معارض محوطه یادمان شهدای گمنام شهر کوشکنار شهرستان پارسیان انجام شده و قرار است که در مکان دیگری زمین به این شخص واگذار شود.

گفتنی است؛ ۲۰۷ شهید گمنام در ۸۵ نقطه از استان هرمزگان دفن شده اند که امروز یادمان‌های این شهدای خوشنام ملجع و پناهگاه بسیاری از مردم شهیدپرور هرمزگان ازجمله نسل جوان شده اند.

انتهای پیغام /

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار