93 روستای استان آبرسانی سیار می‌شود آبی که به روستاها می‌دهیم سالم و مطمئن است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر 93 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، گفت: عمده این روستاها در شهرستان کرمانشاه قرار دارند.
کد خبر: ۴۳۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 31 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،ایرج شهبازی ، با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای استان در آستانه فصل گرما، اظهار کرد: هم اکنون 93 روستای استان آبرسانی سیار دارند که 31 روستای آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: سایر شهرستان‌ها مانند سرپل‌ذهاب با 10 روستا، گیلانغرب با 9 روستا و قصرشیرین با هشت روستا در جایگاه‌های بعدی قرار دارد.

به گفته این مسئول، آبرسانی سیار در سطح روستاهای استان پراکنده است و مختص به روستاهای خاصی نمی‌شود و سایر روستاهایی که آبرسانی سیار نمی‌شوند از منابع آب سالم و مطمئن برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که سال گذشته در زمان پیک آبرسانی سیار شدند را 300 روستا اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک آبرسانی هم برای همین تعداد روستا آبرسانه داشته باشیم.

شهبازی افزود: هرچه به پایان فصل گرما نزدیک شویم میزان نیاز به آبرسانی سیار بیشتر می‌شود و حتی ممکن است تا اوایل پاییز هم ادامه داشته باشد.

وی در خصوص کیفیت و سلامت آبی که بین روستاییان توزیع می‌شود نیز خاطرنشان کرد: آب از منابع سالم تهیه می‌شود و کلرزنی هم روی آن انجام می‌گیرد، به علاوه مرکز بهداشت نیز با انجام آزمایش کیفیت و سلامت آب را بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه سهمیه‌ای که برای خانوارهای روستایی در نظر گرفته می‌شود را نیز 150 لیتر در شبانه روز برای یک خانوار چهار نفره عنوان کرد و گفت: اگر جمعیت خانواده بیشتر باشد سهمیه آب بیشتری برای آنها در نظر می‌گیریم.

شهبازی خاطرنشان کرد: برای روستاهای کوچک که در داخل روستا منبع ذخیره دارند، آبرسانی یک بار در هفته انجام می‌شود و آب مورد نیاز یک هفته در روستا ذخیره  می‌شود، اما برای روستاهای بزرگ و پرجمعیت این کار چند بار در هفته صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار