زنجان در هفته‌ای که گذشت

سفر معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان و اتصال ۲۵۰ مدرسه روستاهای استان به اینترنت پرسرعت در دهه فجر از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری استان در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 23 January 2021

 

** استاندار زنجان گفت: طی دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت استان ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پُرسرعت متصل می‌شود.

** معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک‌روزه خود به زنجان از مرکز جامع سلامت شهری شماره ۹ و پایگاه بسیج خواهران مسجدالنبی این شهر بازدید کرد.

** معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا وقتی که ویروس در کشورمان وجود دارد، امکان شعله‌ور شدن شیوع آن نیز هست و به گفته وزیر بهداشت، دیگر هم اقتصاد و هم سیستم بهداشت و درمان کشور تحمل رویارویی با موج چهارم این بیماری که سخت‌تر از موج سوم خواهد بود، را ندارد.

** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش دفاعی ایران اطمینان و آرامشی برای کشورهای دوست حاشیه خلیج فارس و هشداری برای دشمنان بود.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونایی استان را مربوط به سالمندان عنوان کرد و گفت: در روزهای اخیر میزان مرگ و میرهای کرونایی نسبت به پیک بیماری ۱۱ برابر کاهش یافته است.

** شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برای شناسایی و معرفی کنندگان مراکز استخراج رمز ارز (بیت‌کوین) در استان ۱۰۰ میلیون ریال پاداش می‌دهد.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۵۰ درصد یارانه بگیران در این استان که شامل ۱۷۴ هزار و ۱۵۲ خانوار است، کمک هزینه معیشتی چهار ماهه کرونا را دریافت می‌کنند.

** مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: انتقال پسماند روی زنجان به محل جدید، نیمه دوم بهمن ماه امسال، عملیاتی می‌شود.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: دومین بازارچه دائمی صنایع دستی با ۴۴ باب فروشگاه در بافت مرکزی شهر زنجان ایجاد می‌شود.

** مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سطح کشور ۹۶.۲ درصد و این میزان در زنجان ۹۹.۸ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: مشکل حقوقی ۵۰ ساله اراضی روستای شریف آباد شهرستان ابهر تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر این استان، هشت درصد است که از این نظر زنجان رتبه سوم را بین استان‌های کشور دارد.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به دلیل نبود مطالعات آمایش و عمل بر اساس آن، برخی از محدوده های اراضی استان که دارای خاک مرغوب هستند، زیر استقرار صنایع رفته است.

جواد تاراسی افزود: بیش از ۲ درصد اراضی دارای خاک مرغوب در استان نداریم که آن هم در مواردی برای استقرار صنایع استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار