ضرورت تولید محتوای تخصصی متناسب با زیست بوم استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر ضرورت تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف متناسب با زیست بوم استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 22 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی در مراسم معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب با اشاره به اینکه ممهارت افزایی و تخصصی بودن روحانیون تبلیغی و تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر خواهد کرد، افزود: با پیگیری های انجام شده زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای روحانیون تبلیغی و طلاب اراکی در سال جاری تدریس می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدی عباسی انجام کارهای فکری و برنامه‌ای را از چشم‌اندازهای اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی برشمرد وگفت: برنامه‌هایی در قالب رصد و پایش مباحث فرهنگی، آموزش جامع طرح «ولا» در اردوگاه لواسان، تولید محتوا در بخش‌های گوناگون و شبکه‌سازی در حال انجام است.
وی ضرورت تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف متناسب با زیست بوم استان مرکزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام هدف این است که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تبلیغی و ترویجی باشد و شعار ما برای سال جاری این است که تبلیغ در استان تخصصی دنبال شود.
حجت‌الاسلام عباسی درباره فعالیت‌های تبلیغی انجام شده در حوزه بین‌الملل هم گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که ما با حضور جامعه نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای سال‌های پیشرو تصمیم‌گیری می‌کنیم. خوشبختانه رؤسای دانشگاه‌ها پای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی ما هستند و در این مسیر از هیچ حضور و فعالیتی دریغ نخواهند کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت در حوزه بین‌الملل سخت است، چراکه آنان رقیب هستند و اگر قرار است کاری در حوزه تبلیغ و ترویج صورت گیرد باید با ترفندهای مختلف باشد تا افراد جذب شوند.
وی افزود: دقت در بیان سخنان از حساسیت بسیاری برخوردار است، اما فعالیت در حوزه بین‌الملل دارای برکات زیادی است.
حجت‌الاسلام عباسی اضافه کرد: حوزه علمیه قم به دستور مقام معظم رهبری به سمتی حرکت کرد که برنامه‌های خود در حوزه بین‌الملل تقویت و طلاب را با زبان‌های زنده دنیا آشنا کرد.
وی ادامه داد:تیمی از طلاب مسلط به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیولی، مالایی، چینی و... تشکیل شده که فعالیت‌ها از دو طریق فضای مجازی و حقیقی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر کرده است، افزود: در حوزه فعالیت در بخش بین‌الملل در ابتدای راه هستیم و برای موفقیت بیشتر باید اقدامات کاربردی‌تر و مطلوب‌تر از سوی طلاب صورت گیرد،خوشبختانه گام‌های خوبی برداشته شده است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بر تلاش خود بیفزاییم.
حجت‌الاسلام عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا در حوزه تبلیغ و ترویج مباحث دینی و قرآنی در حوزه بین‌الملل موفق عمل کرده‌ایم گفت: تقریباً در طول سال ۳ هزار طلبه مستعد اندونزیایی وجود داشت که ازسوی شبکه وهابیت شناسایی و مورد آموزش قرار می‌گرفتند و در نهایت از همین افراد آموزش دیده برای حضور در مکه و مدینه بورسیه می‌شدند.
وی ادامه داد: امریکا این اختیار را دارد که سالانه ۲۰ هزار نفر از افراد مستعد در کشورهای مالزی و اندونزی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های امریکا و کانادا انتخاب کند.
عباسی گفت:این افراد رقبای ما هستند،پس از اتمام دوره تحصیل، دولت امریکا افرادی که تولید محتوا دارند را نگهداری و افرادی که تولید محتوا نداشتند را به کشورشان بازمی‌گرداند و با شبکه‌هایی که دارد آنان را به مسئولیت‌های کلان ملی می‌رسان، ازسوی دیگر همان واداده‌ها و شیفتگان غربی را شاهد هستیم که ضدیت و دشمنی خاص با تشیع دارند.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: مجموعه کارمندان ایالات متحده در سفارت اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی جنوب شرق آسیا، ۳۵۰۰ نفراست، آنان رقبای جدی برای ما هستند، اما ما نیز با همان نفرات اندک و تعداد کمی از افراد که جامعةالمصطفی(ص) تربیت می‌کند، راه را بر ترویج افکار وهابیت بسته و اجازه نمی‌دهد به اهداف خود برسند و این از قدرت شیعه است.
وی گفت:کار بین‌الملل کار سخت و پیچیده‌ای است، اما خوشبختانه با همان بضاعت کم توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم و بدون شک برای پیشبرد اهداف اسلامی و قرآنی به همین مقدار بسنده نخواهیم کرد.
وی با بیان این نکته که زادگاه حضرت امام خمینی ظرفیت‌های بین‌المللی دارد، یادآورشد: سلسله نشست‌های تخصصی تحلیل بین‌الملل ویژه اساتید حوزه و دانشگاه طراحی شده است، اجازه ورود رشته تقریب بین‌الملل از آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گرفته شده است و زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای طلاب اراک تدریس می‌شود، امید است در بازه زمانی سه ساله اراک مبلغ بین‌الملل خواهر و برادر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار