مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اعلام اینکه بیمه سلامت کرمانشاه جزو چهار استان کشور است که ۱۰۰ درصد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را محقق کرده است، گفت: باتوجه به اختلاف جمعیتی بالا بیمه شدگان زیرپوشش، رتبه برتر کشور به کرمانشاه تعلق گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 25 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر « امید قادری» روز شنبه گفت: از تلاش شبانه روزی قسمت های مختلف این سازمان در فراهم کردن زیر ساخت‌ها نسخه نویسی الکترونیکی قدردانی کرد و افزود: یکی از دلایل مهم تحقق این پروژه مهم در استان کرمانشاه؛ اطلاع رسانی شفاف و روشن از مزایای طرح به بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد است.

او با بیان اینکه اجرای نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در بیمه سلامت کرمانشاه محقق شده است گفت: از این پس مراکز و ادرات بیمه سلامت در کرمانشاه به هیچ عنوان نسخه کاغذی و غیر الکترونیکی از مراکز درمانی و نسخه پیچی و نسخه نویسی نمی پذیرند.

قادری بیان داشت: این امکان به طور ۱۰۰ درصد برای همه مراکز درمانی در راستای نسخه پیچی و نسخه نویسی در کرمانشاه و تمام شهرستان فراهم شده که کد کاربری و پسورد دریافت کنند و براساس آن به ویزیت، درمان  و تجویز دارو به بیمه شدگان بیمه سلامت بپردازند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اگر مراکز درمانی و نسخه پیچی در خصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیکی با مشکل، ابهام و سوال مواجه شدند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند، یا به ادارت بیمه سلامت در شهرستان ها مراجعه کنند و پاسخ خود را دریافت کنند.

قادری اظهار کرد: در موارد اشکال در تجویز الکترونیک و یا نسخه پیچی الکترونیک بیمه شدگان، کارشناسان این اداره کل با شماره ثابت ۳۷۲۴۱۸۴۹ – ۰۸۳ داخلی ۲۲۷ یا ۲۲۸ ساعات اداری پاسخگوی سوالات و ابهامات مطروحه و در صورت لزوم آموزش‌های لازم می باشند.

او یادآوری کرد: دسترسی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک ( ERX ) برای پزشکان غیر طرف قرارداد نیز امکان پذیر است و این پزشکان در صورت ویزیت بیمه شدگان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت می توانند با مراجعه به اداره نظارت این اداره کل و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۳۳۷۲۴۶۲۴۴ نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه مذکور را دریافت نمایند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت است

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار