رئیس ثبت احوال لارستان با برشمردن محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده در سال ۱۴۰۰ گفت: برای دختران نام های فاطمه، حلما، زهرا و زینب بوده و نام های محمد، علی، امیرعلی، ماهان و امیرمحمد نیز از اقبال بیشتری برای پسران برخوردار بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از میلادلارستان: یعقوب ایزدی با اشاره به جایگاه مهم داده های اخذ شده توسط این سازمان در استعلامات کلیه ادارات و نهادهای شهرستانی،‌استانی و کشوری احوال اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از نهاد های حاکمیتی است که در سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ تاسیس شده و با ۱۰۳ سال سابقه سازمانی است که وظیفه ثبت وقایع حیاتی نظیر ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را بر عهده دارد.

وی انتشار آمار وقایع حیاتی، صدور کارت شناسایی ملی و ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی شهروندان را از دیگر وظائف ثبت‌احوال دانست و افزود: در سال گذشته در لارستان یک هزار و ۹۶۹ نوزاد متولد شده و ۷۳۶ نیز فوت شده‌اند که این رقم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه جاری تعداد ۱۶۵۰ تولد و ۶۳۸ نفر فوتی بوده است.

رئیس ثبت احوال لارستان با برشمردن محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده در سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: برای دختران نام های فاطمه، حلما، زهرا و زینب بوده و نام های محمد، علی، امیرعلی، ماهان و امیرمحمد نیز از اقبال بیشتری برای پسران برخوردار بوده است.

این مسئول در ادامه تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌های به ثبت رسیده در سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: در این سال ۹۳۸ مورد ازدواج و ۳۲۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی با اذعان به اینکه تا آذرماه ۱۴۰۰ نیز ۵۹۲ ازدواج و ۲۴۲ طلاق در لارستان به ثبت رسیده، یادآور شد: جمع آوری اطلاعات فوق توسط نهاد ثبت احوال مبنایی برای برنامه ریزی های کلان اجتماعی اقتصادی فرهنگی و… در کشور است و این جایگاه مهم این سازمان را در کشور را نشان می دهد.

ایزدی با اشاره به اینکه پایگاه داده‌های سازمان ثبت‌احوال به صورت روزانه در اختیار کلیه ادارت و نهادهای ذیربط قرار گرفته و استعلامات مورد نیاز خود را از این پایگاه اخذ می‌کنند، اضافه کرد: این امر نقش و جایگاه مهم ثبت احوال در ارائه خدمات به شهروندان را نشان میدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار