عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به جایگاه ویژه حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در دوران صدر اسلام گفت: این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام باید به جامعه معرفی شود، و صداوسیما و هیات‌های مذهبی نیز نقش مهمی را در این زمینه بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 03 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی روز پنجشنبه در همایش بین‌المللی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی قم، اظهار داشت: قرآن، سخنان پیامبراکرم (ص)، اهل بیت (ع) و همچنین آثار شاعران و نویسندگان چهار منبع ارزشنمد برای شناساندن حضرت حمزه به شمار می‌آیند.

رئیس همایش حضرت حمزه(ع)  افزود: ما ابتکاری را به خرج دادیم و همه حمزه‌نامه‌ها را بررسی کردیم، و یک کتاب تحت عنوان حمزه در حمزه‌نامه‌ها را نوشتیم که امروز رونمایی می‌شود.

وی برپایی شب شعر و تولید فیلم‌وسریال را از اقدام‌های موثر برای شناخت هر چه بهتر جامعه از حضرت حمزه(ع) عنوان کرد و گفت: پانزدهم شوال سالروز شهادت حضرت حمزه است، در این روز مجالس عزاداری برپا شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این همایش جرقه‌ای شود، که صداوسیما و هیات‌های مذهبی جلسه‌هایی را برای این شخصیت تاریخی بگیرند.

رفیعی بیان داشت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، معظم‌له اهمیت بزرگداشت شخصیت‌هایی نظیر حمزه سیدالشهدا، عبدالعظیم حسنی، احمدبن‌موسی و اُم‌سلمه را مورد تاکید قرار دادند.

وی یادآور شد: شخصیت‌هایی مانند حضرت حمزه که برای آنها بزرگداشت می‌گیریم، دارای دو ویژگی هستند که مظلومیت و دفاع از اسلام و ولایت از جمله آن می‌باشد.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی همچنین با اشاره به وعده شهردار قم برای نامگذاری یک خیابان بزرگ دراین شهر به نام حضرت حمزه (ع) خاطرنشان کرد: مهم این است، که شهر تحت تاثیر قرار بگیرد و همه بدانند که از حضرت حمزه(ع) تجلیل می‌شود.

وی گفت: حمزه یکی از زیباترین و شیک‌ترین نام‌هاست، و بر خلاف برخی اسامی هیچ وقت قدیمی نمی‌شود، این فرهنگ را در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم، که برای نامگذاری فرزندان خود از این اسم استفاده کنند.

رییس همایش حضرت حمزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روز گذشته در  پنل تخصصی شش مقاله  راجع این شخصیت ارائه شد، گفت: مجموعه‌ مقاله‌های این همایش در قالب یک جلد چکیده مقاله و ۲ جلد نیز کتاب سفارشی انتشار می‌یابد.

وی بیان کرد: برای حضرت خدیجه (س) هشت جلد چاپ کردیم، و برای حضرت حمزه نیز پنج جلد کتاب چاپ خواهیم کرد.

 این همایش روز ۱۳ بهمن ماه مربوط به پنل تخصصی و امروز نیز همایش عمومی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار