کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان از وصل برق و ایجاد پایداری در شبکه‌های برق جنوب این استان که در طوفان عصر روز گذشته قطع شده بود، خبر داد. از عصر دیروز ۵۰ هزار مشترک با قطع برق همراه بودند.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 08 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی این شرکت، حمیدرضا حبیبی اظهارداشت: به دلیل شرایط جوی نامناسب و طوفان شدید عصر دوشنبه در برخی مناطق جنوب استان حادثه در خطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع پست‌های کهنوج، هلیل، سرتک و جازموریان رخ داد و تعداد ۹ دکل دچار آسیب و همین امر موجب خاموشی در این مناطق شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله جلسه هماهنگی و بررسی ابعاد حادثه توسط تیم بحران برق منطقه‌ای در محل مرکز دیسپاچینگ جنوب شرق برگزار شد و پس از اتخاذ تدابیر لازم گروه‌ها و تیم‌های عملیاتی حاضر در منطقه کار اصلاح و رفع آسیب‌های خطوط را آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان بیان کرد: در همان ساعات اولیه ۷۰ مگاوات خاموشی برطرف و باقیمانده خاموشی نیز به تدریج و با برق دار شدن پست‌ها تا قبل از ظهر امروز رفع شد.

اندک خاموشی شبکه توزیع نیز برطرف می‌شود

وی در عین حال تاکید کرد: در نتیجه تلاش‌های جهادی و بی وقفه تیم‌های عملیاتی، تعمیراتی و کادر کمیته بحران برق منطقه‌ای کرمان در شرایط نامناسب جوی و گرمای منطفه هم اکنون تمامی پست‌های انتقال و فوق توزیع برق دار شده اند و پایداری شبکه برقرار است که بزودی اندک خاموشی‌ها در شبکه توزیع نیز بر طرف می‌شود.

وقوع طوفان شدید همراه با رگبار عصر روز دوشنبه در برخی مناطق جنوب استان کرمان موجب خسات در خطوط ارتباطی دو مداره پست‌های ۲۳۰ کیلوولت کهنوج به هلیل و همچنین خط نیروگاه شوباد به پست هلیل و خط ۲۳۰ کیلوولت هلیل به پست گل مورتی در سیستان و بلوچستان شد.

بر اثر این رخداد ۹ دکل ۲۳۰ کیلوولت آسیب دید و برق ۵۰ هزار مشترک در برخی از مناطق جنوب کرمان قطع شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار