کد خبر: ۱۱۲۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 14 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مادران شاغل، نوزادان خود را از شیر مادر محروم نکنند و در صورت عدم حضور در کنار فرزندان از شیر دوشیده شده استفاده نمایند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مهربانی در راستای حمایت از تغذیه با شیر مادر و تداوم شیردهی مادر گفت: یکی از اقدامات مفید در زمان عدم حضور مادر از جمله حضور در محل کار و... استفاده از شیر دوشیده شده مادر است. 

مادران شاغل، نوزادان خود را از شیر مادر محروم نکنند
مادران شاغل، نوزادان خود را از شیر مادر محروم نکنند  

 


دکتر ساناز مهربانی طبری فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه شیر مادر فواید فراوانی هم برای شیرخوار و هم برای مادر دارد، بیان داشت: شیرخوار در ۶ ماه اول زندگی هیچ نوشیدنی یا مواد غذایی بجز شیرمادر نباید دریافت کند.
وی با اشاره به اینکه جهت دوشیدن شیر، مادر باید از قبل اقدام به آن، مهارت لازم را کسب نماید، گفت: ظرف تمیز که درب آن قابل بسته شدن است و معمولاً ظرف شیشه ای و یا پلاستیکی سخت باید باشد، توصیه می شود به کار رود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که جهت انجام این کار باید دست ها کاملاً شسته شوند، اذهان داشت: برای دوشیدن شیر از روش دست یا پمپ شیردوش باید استفاده نمود.
وی با اشاره به اینکه جهت ذخیره سازی شیر روشهای گوناگونی وجود دارد، گفت: شیر مادر دوشیده شده به مدت 48 ساعت در یخچال، دو هفته در جایخی یخچال، تا 3 ماه در فریزر یخچال خانگی و 12-6 ماه در فریزر صنعتی قابلیت ماندگاری و ذخیره شدن دارد.
این پزشک ادامه داد: شیر مادر دوشیده شده به مدت 8 ساعت در دمای 25-15 درجه سانتیگراد و 4 ساعت در دمای 27-25 درجه سانتیگراد اتاق قابل نگهداری می باشد.
دکتر مهربانی بیان داشت: جهت ذوب کردن شیر منجمد مادر، ظرف شیر دوشیده شده منجمد را به مدت یک ساعت در ظرف آب ولرم قرار دهد تا ذوب گردد. لازم به ذکر است که برای ذوب نمودن شیر منجمد شدن به صورت تدریجی از داخل یخچال نیز می توان بهره برد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: شیر ذوب شده را بدون استفاده از بطری یا پستانک و با کمک فنجان یا قاشق به شیرخوار دهید.
فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه جهت ذوب کردن از روش جوشاندن شیر یا ماکروویو مطلقاً استفاده نشود، افزود: شیر ذوب شده ، نباید مجددا گرم یا فریز شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار