سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از 9 هزار تُن عسل در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 29 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری اظهار کرد: تعداد ۳۶۰۴ زنبورستان فعال در استان وجود دارد که تعداد بیش از ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول به تولید هستند و سالانه بیش از ۹ هزار تن عسل در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: تعداد کلنی‌های موجود در استان اردبیل ۵۳۶ هزار و ۵۸۹ فقره است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۸ کلنی به صورت سنتی و مابقی به صورت صنعتی و حرفه‌ای است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: میزان سرانه مصرف عسل در استان ۱۵۰۰ تُن است که حدود ۳۵۰۰ تُن از این میزان عسل تولیدی توسط میهمانان و گردشگران حاضر در استان به عنوان سوغاتی خریداری و حمل و مابقی به کشور‌های خلیج فارس، مالزی و عراق و ... صادر می‌شود.

اژدری گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از ۱۵ الی ۲۷ مهر ماه همزمان با سراسر کشور از زنبورستان‌های استان توسط کارشناسان پهنه مراکز خدمات آمارگیری خواهد شد. به همین دلیل از کلیه زنبورداران خواهشمندیم نهایت همکاری را با ماموران آمارگیرانجام داده و در طول مدت آمارگیری از نقل و انتقال کندو‌های زنبور عسل پرهیز کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار