امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: با توجه به قدمت تمدن جیرفت، برگزاری همایش‌های باستان‌ شناسی جیرفت و استفاده از اظهار نظر محققین داخلی و خارجی درباره آثار تاریخی جیرفت لازم است.‌
کد خبر: ۱۱۴۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 24 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امروز در دیدار با سیدمنصور سیدسجادی سرپرست گروه کاوش کُنارصندل، اظهار داشت: تمدن باستانی جیرفت تاریخ را تکان داده، لازم است هر چه زودتر ابعاد بیشتری از این تمدن به دنیا معرفی شود.

امام جمعه شهرستان جیرفت به کاوش‌های دهه ۸۰ و برگزاری همایش‌های متعدد بین‌المللی توسط دکتر یوسف مجیدزاده در آن دوره اشاره و خواستار برگزاری همایش‌های باستان شناسی در جهت استفاده از رای و نظر محققین داخلی و خارجی و همچنین معرفی و شناسانده شدن بیشتر تمدن جیرفت شد.

حجت‌الاسلام تارم گفت: کاوش‌ها و تحقیقات جدید در کُنارصندل که با وقفه طولانی ۱۶ ساله در دولت مردمی آیت‌الله رییسی آغاز شده جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: امیدواریم با توجه به تجارب گروه کاوش در کاوش‌های پیش‌رو نتایج خوبی برای شهرستان جیرفت، استان کرمان و کشور را شاهد باشیم.

سیدمنصور سیدسجادی نیز در این دیدار، ضمن اشاره به تجربه‌های باستان شناسی خود از کاوش در مناطق مختلف کشور، بیان داشت: ما سعی کردیم هر جا کار انجام می‌دهیم علاوه بر باستان شناسی، گرهی از مشکلات مردم آن منطقه را نیز باز کنیم.

سرپرست تیم‌کاوش کُنارصندل جیرفت به یکسری از مشکلات مردم این منطقه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عدم توسعه این روستا و مشکلاتی که برای مردم‌کُنارصندل ایجاد شده نتیجه نقشه‌ای است که برای عرصه و حریم تپه کُنارصندل تعیین شده که غلط است و باید مجدد بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم جلوی توسعه روستا و کار‌های عمرانی روستا را بگیریم، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان سربازان قلم به دست مدافع فرهنگ این مملکت باید در کنار کار و وظیفه خود، مشکلی برای مردمی که در آن‌منطقه زندگی می‌کنند ایجاد نکنیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار