رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ واحد دامداری صنعتی در استان اردبیل فعال است که سالانه ۲۴۵ هزار تُن شیر خام در استان اردبیل تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 17 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی ارگانیک یکی از راهکار‌های دستیابی به امنیت غذایی است که در این راه سعی کردیم با اصلاح الگوی کشت، خرید تضمینی محصولات راهبردی، اجرای کشت قراردادی، طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها و دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: سالانه بیش از ۴ میلیون تُن انواع محصولات زراعی و باغی و آبزی در این استان تولید می‌شود که تلاش می‌کنیم امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذا‌های سالم، با کیفیت و قابل اطمینان در استان محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه ۳۳۷ هزار تُن محصولات دامی در استان تولید می‌شود، گفت: استان اردبیل به قطب تولیدات کشاورزی و دامپروری تبدیل شده است که در حال حاضر، ۵۳۴ واحد مرغداری فعال هستند که ۱۲ میلیون قطعه ظرفیت دارند و سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون جوجه یک‌روزه و همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ تُن تخم مرغ خوراکی در این استان تولید می‌شود.

اژدری تصریح کرد: تعداد ۷۰۰ واحد دامداری صنعتی نیز در استان فعال است که سالانه ۲۴۵ هزار تُن شیر خام و ۱۸ هزار تُن گوشت قرمز و ۵۰ هزار تُن گوشت سفید با تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام تولید می‌شود.

وی در رابطه با تولید محصولات آبزی در استان نیز خاطرنشان کرد: سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تُن محصولات آبزی توسط ۵۰۰ مجموع پرورش ماهی در استان تولید می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار