مدیر کل کمیته امداد مازندران؛
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: فقر ما فقر ترکیبی است و مغز استخوان این فقر، ریشه در فقر مهارت دارد، و یکی از آفت‌های مددکاری اجتماعی، حمایت منهای هدایت است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 14 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، نشست علمی و تخصصی "ضرورت تقویت و توسعه حرفه مددکاری اجتماعی در سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی با حضور میثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران، موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور، سلیلی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، درویشی مدیر کل فنی و حرفه‌ای، کهنسال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثاگران، ملانیا معاون اجرایی دانشگاه پیام نور، ظفرمند مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مددکاران استان برگزار شد.

 

یکی از آفت‌های حرفه مددکاری، حمایت منهای هدایت است  

در این نشست علمی و تخصصی مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه، اولین مددکار قهار امیر‌المومنین علیه السلام است اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مددکاری ما متحول شود باید بزرگان مددکاری مذهبی، تاریخی و کشور خود را بشناسیم.

میثم معافی با بیان اینکه، ۲۲روز بعد از پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ کمیته امداد به فرمان معمار کبیر انقلاب تاسیس شد گفت: امام خمینی (ره) یکی از بزرگان مددکاری در کشور است که باید ابعاد مختلف آن پرداخته شود‌.

وی به ۲۵ سال تلاش حاج عبدالله والی در آبادانی بشاگرد اشاره کرد و گفت: حاج عبدالله والی، از ذخائر مهم مددکاری اجتماعی در کشور است که به فرمان امام خمینی (ره) به بشاگرد رفت و ۲۵ سال با خانواده در آنجا برای پیشرفت و آبادانی بشاگرد تلاش کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران بیان داشت: فقر ما فقر ترکیبی است و مغز استخوان این فقر، ریشه در فقر مهارت دارد، و یکی از آفت‌های مددکاری اجتماعی، حمایت منهای هدایت است.

معافی در جهت پیشرفت حوزه مددکاری اجتماعی در استان ۳ راهکار را مهم برشمرد که شامل؛ شناسایی تمام ظرفیت‌های مددکاری سنتی و حرفه‌ایی و محلق شدن با یکدیگر، تقویت هسته‌های کوچک مددکاری محله محور و روستایی و... و شکل گیری کار گروه‌های فعال در رشته‌های مختلف می‌باشد.

وی در پایان تصریح کرد: برای آینده ایران مهارتی باید مددکاری در بخش دانش‌آموزی فعال گردد.

همچنین در این نشست رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور با اشاره به اینکه، در اساس نامه کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف از اولین اهداف این نهاد است گفت: کمیته امداد اولین نهادی است که سلامت اجتماعی را در ساختار خود نهادینه کرده است‌.

موسوی‌چلک با بیان اینکه، به غیر از کمیته امداد در هیچ سازمان و نهاد دیگری عبارت سلامت اجتماعی که یکی از ۲ماموریت مددکاری اجتماعی است دیده نمی‌شود گفت: در این نهاد با توجه به ظرفیت‌های قانونی، ۳اداره خاص مددکاری شامل؛ خدمات مددکاری، حمایت‌های اجتماعی و توانمند‌سازی در حال فعالیت است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار