کد خبر: ۱۱۵۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 26 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/12/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------


افتتاح پاسگاه پليس راه در آزاد راه تهران- شمال

در مراسمي با حضور رئيس پليس راه کشور، استاندار و فرمانده انتظامي استان مازندران ، پاسگاه پليس راه آزاد راه تهران شمال در منطقه ولي آباد افتتاح و به بهره برداري رسيد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، به منظور کاهش تصادفات و کنترل هوشمند ترافيک در آزاد راه - تهران شمال پاسگاه پليس راه ولي آباد افتتاح و به بهره برداري رسيد .

استاندار مازندران در اين مراسم که با حضور سردار "مومني"؛ رئيس پليس راه کشور، سردار "مفخمي شهرستاني" فرمانده انتظامي استان و امام جمعه شهرستان چالوس همراه بود، گفت: پاسگاه هوشمند پليس راه ولي آباد با توجه به موقعيت حساس منطقه، با درايت فرمانده انتظامي استان و حمايت هاي رئيس پليس راه کشور افتتاح و به بهره برداري رسيده  است .

وي کاهش فاصله زماني حضور پليس در زمان بروز حوادث جاده اي را از مهمترين اولويت هاي افتتاح اين پاسگاه برشمرد و اظهار داشت: با راه اندازي اين پاسگاه کنترل اين محور از ورودي حوزه استحفاظي استان مازندران، ابتداي پل زنگوله تا ورودي شهرستان چالوس در کنترل هوشمند پليس قرار خواهد گرفت.

حسيني پور با اشاره به لزوم کنترل هوشمند ترددها و استفاده از فناوري هاي نوين در ماموريت هاي پليس، ابراز اميدواري کرد: با ايجاد اين پاسگاه شاهد کاهش تصادفات و ايمني تردد ها در منطقه باشيم .#

---------------------------------

کشف 60 تن نهاده هاي دامي قاچاق در بهشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف 60 تن نهاده هاي دامي قاچاق و خارج از شبکه توزيع از محل دپو در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي اکبر قلي پور " در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر دپوي نهاده هاي دامي قاچاق توسط فردي در اين شهرستان ، بررسي موضوع  در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر  بيان داشت: با شناسايي محل دپوي کالا توسط متهم و پس از هماهنگي هاي قضائي، ماموران با همکاري پليس امنيت اقتصادي استان و نمايندگان  دامپزشکي و جهاد کشاورزي شهرستان و استان از محل مورد نظر بازديد کردند.

وي از پلمب محل مورد نظر خبر داد و تصريح کرد: ماموران در بازرسي از اين محل 60 تن نهاده هاي دامي قاچاق کشف و متهم را  دستگير کردند.

سرهنگ قلي پور با بيان اينکه نهاده دامي قاچاق به اداره جهاد کشاورزي تحويل شد از شهروندان خواست: به محض مشاهده هرگونه فعاليت هاي مجرمانه مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف 10 فقره سرقت سيم و کابل برق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق و کشف 10 فقره سرقت سيم و كابل برق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار "در بيان اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم و کابل برق اين شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا ماموران انتظامي فرماندهي انتظامي بخش گتاب اين شهرستان سارق را شناسايي و در يک عمليات ضربتي وي را دستگير کردند.

سرهنگ "داداش تبار"خاطر نشان کرد:متهم تاکنون به 10 فقره سرقت سيم و کابل برق در اين شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراري امنيت اشاره کرد و بيان داشت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.

---------------------------------

پيشگيري از سرقت اماکن خصوصي در اولويت ماموريت هاي پليس

رئيس پليس پيشگيري استان مازندران با اشاره اينکه پيشگيري از سرقت اماکن خصوصي از جمله اولويت هاي پليس است به شهروندان در خصوص رعايت نکات ايمني، حفاظتي و مراقبتي هشدار داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد محسن جعفري" با اعلام اين خبر، گفت: برابر بررسي هاي آماري از ابتداي سال تاکنون وقوع سرقت اماکن خصوصي 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .

وي با اشاره به اهميت پيشگيري از سرقت اماکن خصوصي به عنوان شايع ترين سرقت در سطح استان افزود: در اين مدت کشفيات سرقت اماکن خصوصي نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 19درصدي داشته است.

رئيس پليس پيشگيري استان مازندران، تصريح کرد: بي دقتي در نگهداري اموال و عدم رعايت نکات ايمني و حفاظتي از سوي مالباختگان يکي از دلايل عمده در بروز اين سرقت ها بوده است که لازم است، با بکارگيري تجهيزات امنيتي مناسب و خصوصا نگهبان براي کاهش سرقت با پليس همکاري لازم را داشته باشند.

سرهنگ جعفري در پايان با بيان اينکه براي دستيابي به امنيت اجتماعي مطلوب در جامعه، جدي گرفتن مشارکت مردمي بسيار مهّم است؛ افزود: آگاهي‌بخشي و آموزش و بالا بردن دانش انتظامي شهروندان از جمله اقدامات مهّم پيشگيرانه است که مي‌تواند در کاهش وقوع سرقت نقش بسزايي داشته باشد.

---------------------------------

کشف داروي غير مجاز در بابل 

 فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 3500 قلم انواع داروي غير مجاز، از 3 واحد صنفي در طرح نظارت برعطاري هاي سطح شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در باره اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح نظارت بر واحدهاي صنفي ، طرح نظارت بر واحدهاي صنفي عرضه کننده داروهاي گياهي با مشارکت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکي در شهرستان بابل اجرا شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح کرد: در اين عمليات  بيش از 3 هزار و 500  قلم انواع داروهاي گياهي و اقلام آرايشي و بهداشتي غيرمجاز از 3  واحد صنفي کشف شد.

سرهنگ داداش تبار در پايان  با قدرداني از مشارکت فعال شهروندان با پليس در اجراي طرح هاي مختلف انتظامي، بر ادامه روند بازديد و نظارت هرچه بيشتر بر عملكرد واحدهاي صنفي در سطح شهرستان بابل تأ‌كيد كرد.

---------------------------------

دستگيري مخلان نظم و امنيت در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري 2نفر از مخلان نظم و امنيت اجتماعي در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: ماموران يگان امداد حين گشت زني در يکي از نقاط جرم خيز اين شهرستان، دو شرور را حين حمله با چاقو به پاکبانان شهرداري شناسايي کردند.

وي از مداخله به موقع ماموران يگان امداد خبر داد و افزود : ماموران در اقدامي ضربتي هر2 متهم را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضائي تحويل دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با بيان اينکه چاقو کشي و يا استفاده از هرگونه سلاح در ملاء عام مصداق کامل قانون شکني بوده و موجب رعب و وحشت شهروندان مي گردد،گفت: پليس با مخلان نظم و امنيت و چنين شرارت هايي با جديت و بدون گذشت برخورد مي کند.

سرهنگ حسن زاده در پايان خاطر نشان کرد: امنيت و آرامش مردم خط قرمز ما بوده و شهروندان با تماس به موقع با پليس 110 در اين مسير مي توانند کمک شاياني به پليس بکنند.

---------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت 

فرمانده انتظامي کلاردشت از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ناصر صالحي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اشاره به اينکه قطع بي‌رويه درختان و تخريب جنگل‌ها يکي از عوامل تخريب محيط زيست است، اظهار داشت: پليس با تمام توان با متجاوزان حريم منابع طبيعي و جنگل‌ها برخورد مي‌کند و اقدامات همه جانبه براي مبارزه با افراد سودجو و فرصت‌طلب که براي رسيدن به منافع مادي خود به طبيعت و محيط زيست آسيب مي‌زنند در دستور کار ماموران اين شهرستان قرار گرفت.

وي گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر دپو چوب قاچاق در جاده جنگلي شهرستان  بررسي موضوع در دستور کار ماموران آگاهي قرار گرفتکه پس از انجام تحقيقات لازم در اين زمينه و احراز صحت موضوع با هماهنگي قضائي به محل‌‎‌ مورد نظر اعزام و در بازرسي از اين مکان، 3 تن چوب جنگلي قاچاق را كشف کردند.

سرهنگ صالحي در پايان از مردم خواست چنانچه از فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب مطلع هستند، مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

---------------------------------

رمزگشايي از راز 10 فقره سرقت ساختمان هاي نيمه کاره در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري يک سارق ساختمان هاي نيمه کاره با10فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره در سطح شهرستان نکا، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، يک سارق را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.

فرمانده انتظامي نکا از اعتراف متهم دستگير شده به 10فقره سرقت ساختمانهاي نيمه کاره در اتاق بازجويي پليس خبر داد و تصريح کرد:ماموران در بازديد از مخفيگاه متهم مقادير قابل توجهي از اموال مسروقه را کشف و به مالباختان بازگرداندند.

سرهنگ عزيزي در پايان از تحويل متهم دستگير شده به مرجع قضايي خبر داد و خطاب به  شهروندان گفت : شهروندان با تجهيز اماکن خصوصي و کارگاه هاي خود به دوربين مداربسته مي توانند از سرقت اموال خود پيشگيري کنند.

---------------------------------

دستگيري 2 سوداگر مرگ درمحمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان " محمودآباد " از دستگيري 2 قاچاقچي مواد مخدر و کشف يک کيلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع ترياک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمودحسين زاده"در اين رابطه اظهار داشت: ماموران شهرستان محمود آباد در راستاي برقراري نظم و امنيت مطلوب و برخورد با سوداگران مرگ، کنترل خودروهاي عبوري را در دستور کار خود قرار داده وپس از مظنون شدن  به يک خودرو سواري آن را توقيف کردند.

وي از بازرسي دقيق خودروي توقيفي و کشف يک کيلو و 500گرم مواد مخدر از نوع ترياک و دستگيري 2سوداگر مرگ خبر داد و افزود: متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ حسين زاده خاطرنشان کرد: برخورد ماموران انتظامي با قاچاقچيان مواد مخدر قاطع و با جديت هرچه تمامتر بوده و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

غافلگيري سارقان سيم هاي برق درگلوگاه 

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري2 سارق حرفه‌اي سيم هاي برق و کشف 18 فقره سرقت توسط ماموران پليس آگاهي خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ؛سرهنگ "محمود کلواني" در تشريح اين خبر با بيان داشت : در پي وقوع چند فقره سرقت سيم هاي برق در شهرستان گلوگاه ، دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه پليس در نخستين بررسي هاي بعمل آمده به فعاليت سارقان در نيمه هاي شب پي برد،افزود: ماموران پليس آگاهي با تلاش بي وقفه 2سارق حرفه اي را شناسايي و با هماهنگي قضاي هر 2متهم را دستگيرکردند.

فرمانده انتظامي شهرستان از اعتراف سارقان دستگير شده به 18 فقره سرقت سيمهاي کابل و برق خبر داد و گفت: 2سارق پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.

سرهنگ کلواني در پايان از مردم خواست : ضمن توجه به هشدارهاي پليس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار