رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از نهایی شدن خرید تضمینی سیب‌زمینی کشاورزان اردبیل با قیمت توافقی توسط تعاون روستایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 29 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل گفت: طبق توافق اولیه انجام شده با سازمان تعاون روستایی، مقدار زیادی از سیب‌زمینی که در دست کشاورزان باقی مانده بود، توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد.
وی افزود: به زودی با تعیین قیمت توافقی محصول سیب زمینی و آغاز روند خرید، نگرانی کشاورزان سیب زمینی در خصوص فروش محصولات خود برطرف می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سطح ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای کاشت سیب زمینی در این استان را ۲۱ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: امسال ۱۹ هزار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص یافته بود و ۷۷۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد.
اژدری گفت: از این میزان محصول، ۲۰۰ هزار تن نیاز داخلی استان بوده و حدود ۲۵۰ هزار تن آن نیز خوراک کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی است و مابقی محصول نیز به صورت مازاد بر نیاز استان باید به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر شود.
وی نگهداری سیب زمینی را مشکل کلیدی تولید این محصول در استان اردبیل دانست و اضافه کرد: نبود انبار‌ها و سردخانه‌های کافی برای نگهداری این محصول در استان اردبیل بسیار مشهود است به طوری که سردخانه‌های استان فقط ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزار تن محصول را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از فساد محصولات تولیدی در انبار‌های سنتی می‌بایست صنایع تبدیلی و تکمیلی به خصوص سردخانه نگهداری سیب زمینی در استان احداث شود و سرمایه‌گذاران برای این امر تشویق شوند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار