رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: واحد‌های دامداری صنعتی و نیمه صنعتی استان اردبیل برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 02 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل نوبخت اژدری افزود: دامداران بعد از آزادسازی نرخ ارز ترجیحی با مشکل مواجه شدند به طوری که در حال حاضر واحد‌های دامداری در تامین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند و امسال هم تسهیلات قابل توجهی به واحد‌های دامداری پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه کشتار دام در استان اردبیل ۳۰ درصد کاهش یافته است، افزود: از ۶۲۸ واحد دامداری صنعتی استان ۲۲۵ واحد فعال و بقیه غیرفعال است که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز از این تعداد ۲۴۲ واحد قابل احیا است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اربیل تصریح کرد: اگر به دنبال حفظ و ارتقای امنیت غذایی هستیم باید تمامی سعی و اهتمام خود را به تولید محصولات کشاورزی ارگانیک معطوف کنیم و سلامت جسمی مصرف کنندگان را نیز یکی از راهکار‌های دستیابی به امنیت غذایی بدانیم.
اژدری با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائل مهم در جوامع امروز است، افزود: امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذا‌های سالم، با کیفیت و قابل اطمینان است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار