در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیر کل آموزش و پرورش چه گذشت؟
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه : کسی حق وارد کردن هجمه به آموزش و پرورش را ندارد. همه آن‌هایی که زمینه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش برای آن‌ها ایجاد می‌شود از سپاه و روحانیت تا ائمه جمعه و گروه‌های جهادی، باید با قدرت همکاری کنند و البته پاسخگوی عملکرد خود باشند .
کد خبر: ۱۱۵۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 17 March 2024

محمد جمالی آرند مدیر کل جدید آموزش و پرورش به همراه معاونین و برخی کارشناسان با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دیدار کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبد الرحیم عبودی در این دیدار با اشاره به تغییر مدیریتی در اداره کل آموزش و پرورش گفت: از زحمات آقای عزت خواه تشکر و برای وی آرزوی سربلندی و برای آقای جمالی مدیر کل جدید هم آرزوی موفقیت در ادامه کار را دارم و اعتقاد شخصی ام بر این است نیرو‌های موجود در آموزش و پرورش جهادی و انقلابی هستند و می‌توان با همین نیرو‌ها به موفقیت رسید.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به جزییات برنامه مدیر کل جدید، گفت: با توجه با جزئیات بیان شده، معتقدم می‌توانیم مرحله به مرحله جلو برویم و انشاالله برای رفع مشکلات همکاری و تعامل داشته باشیم.
وی ادامه داد: شخصا بر این عقیده هستم که آموزش و پرورش باید زمینه را برای فعالیت حوزه‌های دیگر مهیا کند و البته پس از مهیا شدن زمینه، هر حوزه‌ای که وارد کار می‌شود باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: کسی حق وارد کردن هجمه به آموزش و پرورش را ندارد. همه آن‌هایی که زمینه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش برای آن‌ها ایجاد می‌شود از سپاه و روحانیت تا ائمه جمعه و گروه‌های جهادی، باید با قدرت همکاری کنند.
وی به دوران امامت جمعه خود در شهرستان باشت به عنوان یک نمونه از همکاری‌ها با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برهه زمانی یاد شده، با وجودی که مدیر کل، دولت و نماینده همسو نبودند، اما به شدت با ما همکاری داشتند و مشکلات زیادی حل می‌شد.
وی تاکید کرد: بستر همکاری دستگاه‌ها با آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که مباحث آموزشی هیچگونه لطمه‌ای وارد نشود.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد: آموزش و پرورش برای ائمه جمعه از همه نقاط حساس‌تر است، اما بنایی بر مچ گیری و حرف بیخود نداریم فقط اساس کار ما حل مشکلات است، اما باید یک روند متقابلی را با هم پیش رویم. توقع ما مطلقا بازی با آبروی افراد نیست، اما کسی که در این نظام کار می‌کند باید در چهارچوب نظام پیش رود. در مجموع خواهش داریم به مطالبات توجه شود که در واقع مطالبه ما هم فقط رفع مشکل است به گونه‌ای که رفع مشکل بدون کمترین تبعات باشد و تردید نداشته باشد ما به عنوان ائمه جمعه مضاعف از قبل همکاری و همراهی خواهیم داشت.
وی افزود: قرار نیست مدیر همسو با ما باشد بلکه فقط انتظار این است در تربیت کودکان کمک کنند که در این صورت ما با تمام توان در کنار آن‌ها خواهیم بود.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: مدیریت آموزش و پرورش باید بتواند با قاطعیت و با استفاده از نیرو‌های همسو کار کند، اما انتظار توجه به شایسته سالاری، حفظ حرمت‌ها و استفاده از سلایق متفاوت است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: خیلی‌ها چنگ و دندان برای آموزش و پرورش نشان می‌دهند، اما باید بدانیم که این دستگاه تربیتی و آموزشی، ملک شخصی نیست بنابراین باید جلوی چنین افراد با چنین انتظاراتی را گرفت.

جمالی

محمد جمالی آرند در این دیدار گفت: امیدواریم که در آموزش و پرورش بتوانیم نتیجه اعتماد‌ها، انتظارات به حق مردم، مسئولین و ائمه جمعه و روحانیت از آموزش و پرورش را پاسخگو باشیم که خدای ناکرده روزی شرمنده نباشیم.

جمالی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی عریض و طویل با ایده‌ها، نظرات، آسیب‌ها و مشکلات متفاوت است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  گفت : آموزش و پرورش در دید همه است. هم مورد طمع سیاسیون است و هم تقریبا همه خانواده‌ها با آن ارتباط دارند بنابراین همیشه در همه محافل بحث آموزش و پرورش وجود دارد.
جمالی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش در بسیاری از موارد با گذشته متفاوت است که انتظار داریم از تریبون نماز جمعه برای آگاه سازی و همراهی مردم با این دستگاه آموزشی و تربیتی، همکاری بیشتری شود.
وی گفت: در کنکور، معدل دانش آموزان تا ۶۰ درصد در قبولی اثر دارد که باید در این زمینه اولیا دانش آموزان آگاه باشند ضمن اینکه یکی از برنامه‌های کاری ما تلاش برای افزایش معدل دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص مسائل تربیتی اعتقاد ما این است که اگر دانش آموزی در این حوزه به خوبی ساخته شود در حوزه آموزشی هم موفق خواهد بود.
جمالی در بخش دیگری از سخنان خود به وقت محدودی از شبانه روز که دانش آموز در اختیار آموزشو پرورش است اشاره کرد و افزود: آسیب‌های زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد که عمده این آسیب‌ها از جامعه وارد می‌شود بنابراین توجه به خانواده و محیط برای مقابله با این آسیب‌ها بسیار ضروری است.
جمالی ادامه داد: بخشی از مشکلات آموزش و پرورش خصوصا در مناطق محروم و روستایی ناشی از نوع فرهنگ مردم است به عنوان مثال در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان دختر، مشکل اصلی اولیا هستند که انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها همچنین ائمه جمعه برای فرهنگ سازی در این زمینه همکاری کنند.

وی گفت: در برخی مناطق استان مشکلات آموزش و پرورش بسیار زیاد است و مسئولین استان هم تلاش‌هایی برای کمک به رفع این مشکلات انجام می‌دهند، اما واقعیت این است که یک عزم جدی فراتر از دولت برای رفع این مشکلات نیاز است.

جمالی به موضوع خودکشی‌ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فرهنگ‌های غلط در خصوص خودکشی‌ها، برگزاری مراسمات و برنامه‌هایی است که پس از هر مورد خودکشی توسط خانواده‌ها صورت می‌گیرد که انتظار داریم ائمه جمعه در این زمینه ورود کنند و هر حا لازم بود و هر جا و در هر نشستی که برگزار شود و لازم بود حضور داشته باشیم حاضر می‌شویم، ولی اعتقاد ما این است تریبون‌هایی مانند نماز جمعه و رسانه در فرهنگ سازی بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار