مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: نرخ مقاوم سازی مسکن استان کرمان تا سال گذشته ۶۷ درصد بود و امسال این عدد به ۶۸ درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 09 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، مهدی محمدی صبح امروز ۲۱ فروردین ماه در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح اهداف تاسیس این نهاد اظهار کرد: ارائه طرح‌های مورد نیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف، انجام پروژه‌های کارشناسی دربارهٔ زمین‌های روستایی و ... از مهمترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

محمدی با یادآوری بلایای طبیعی که در استان کرمان رخ داده، تصریح کرد: استان کرمان در پهنه سیلاب و زلزله قرار دارد لذا مقاوم سازی از مهمترین اهداف این نهاد است.

وی با تشریح اقدامات مقاوم سازی و بازسازی واحد‌های مسکونی در استان اظهار کرد: نرخ مقاوم سازی مسکن استان کرمان تا سال گذشته ۶۷ درصد بود و امسال این عدد به ۶۸ درصد خواهد رسید. این درحالی است که میانگین مقاوم سازی در کشور حدود ۵۳ درصد است. ضمن اینکه نرخ مقاوم سازی در جنوب استان حدود ۷۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با یادآوری سه زلزله بزرگ در مدت ۲۰ روز در سال ۹۶ در منطقه راور و عدم وجود خسارت تصریح کرد: امیدواریم در طرح نهضت ملی مسکن نیز بنیاد مسکن بتواند به خوبی ایفای نقش کند.

وی با بیان این مطلب که ۱۷۹ واحد مسکونی را در قالب طرح ملی نهضت مسکن به اتمام رسانده‌ایم، عنوان کرد: ۱۳۰ هزار سند تک برگ برای واحد‌های مسکونی شهری (شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت) و روستایی استان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: بنیاد مسکن جزء نهاد‌های اولیه است که در اوایل انقلاب شکل گرفت.

وی با بیان این مطلب که مسکن یکی از نیاز‌های جدی زندگی است، اظهار کرد: بنیاد مسکن در ابتدا برای محرومیت زدایی تشکیل شد و در زمان جنگ کار بازسازی را نیز انجام می‌داد.

استاندار کرمان از اعتماد عموم به بنیاد مسکن با توجه به تجربیات موفق این نهاد سخن گفت و افزود: بخشی از کار نهضت ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به هزینه‌های اجاره خانه بیان کرد: با ساخت مسکن روستایی می‌توان از مهاجرت افراد از روستا به شهر جلوگیری کند.

فداکار تصریح کرد: بخش ساختمان و مسکن از نظر پتانسیل ایجاد اشتغال نقش و جایگاه حائز اهمیتی دارد. همچنین مسکن به عنوان یک کالای مصرفی با دوام از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل ماهیت چند بعدی‌اش، دارای کارکرد‌های متنوع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار