مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه از افتتاح اولین موزه صنعت نفت غرب کشور در کرمانشاه تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 12 January 2016
مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه از افتتاح اولین موزه صنعت نفت غرب کشور در کرمانشاه تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

صید محمد جمشیدی درگفت گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهار کرد: بنایی که برای راه اندازی این موزه در نظر گرفته شده کارخانه حلب سازی قدیمی مجاور پالایشگاه کرمانشاه است.

وی اظهار کرد: این کارخانه بیش از 100 سال قدمت دارد و در زمان فعالیت حلب‌های 18 لیتری بنزین و نفت تولید می‌کرده است.

جمشیدی با بیان اینکه خود کارخانه با توجه به قدمت بالای آن قابلیت خوبی در زمینه جذب علاقمندان دارد، گفت: تاکنون 1100 قطعه این کارخانه شامل تجهیزات آن ثبت ملی شده‌ و قطعات دیگری نیز در دست ثبت هستند.

جمشیدی اظهار کرد: علاوه بر قطعات و تجهیزات کارخانه، قطعات و تجهیزات دیگری نیز از شرکت‌ها و سایر مناطق نفت خیز ایران به این موزه آورده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی این موزه با وزارت نفت است، گفت: ما تنها بهره‌بردار این پروژه هستیم.

وی اظهار کرد: کارهایی که تاکنون در زمینه راه اندازی این پالایشگاه صورت گرفته شامل منظم کردن محوطه کارخانه، ثبت قطعات و تخلیه مواد زائد موجود در محوطه کارخانه بوده است.

جمشیدی با بیان اینکه راه اندازی این موزه نیاز به اخذ مجوزهای مختلفی دارد، گفت: وزارت نفت کارهای راه‌اندازی این موزه را پیگیری می‌کند و طبق وعده‌ای که داده‌اند این موزه اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وجود سه موزه دیگر صنعت نفت در سطح کشور اظهار کرد: موزه آبادان در پالایشگاه آبادان است که اسکله و اطراف آن را نیز شامل می‌شود.

جمشیدی افزود: موزه دیگر صنعت نفت کشور در شهر مسجد سلیمان قرار دارد که شامل اولین چاه‌های نفت ایران می‌شود و موزه سوم در تهران نیز تمام تکنولوژی‌های صنعت نفت کشور را از دیرباز تاکنون در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

وی اظهارکرد: در موزه چهارم نیز که قرار است سال آینده در کرمانشاه افتتاح می‌شود، یک واحد صنعتی در زمینه تولید قطعات موردنیاز صنعت نفت قرار است به عنوان موزه پذیرای علاقمندان به این صنعت و تاریخ آن باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار