رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از اختصاص 180 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مرحله دوم طرح توسعه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در سال های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 24 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسین کریم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های بهداشتی و درمانی سرپل ذهاب به خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اعتبارهای اختصاص یافته، 60 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری و 60 میلیارد ریال نیز از محل منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور تامین شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری های نماینده مردم و فرماندار سرپل ذهاب، 60 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای بخش بهداشت و درمان سرپل ذهاب تامین شود تا بتوانیم مرحله دوم طرح توسعه بیمارستان این شهرستان را که در مجموع 200 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت، عملیاتی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود که ساختمان کلینیک تخصصی سرپل ذهاب تا پایان تابستان سال 96 به بهره برداری برسد ضمن این که ساخت زایشگاه نیز در این شهرستان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده به دستگاه های مدرن و روز دنیا تجهیز می شود.
وی با اشاره به طرح های حوزه درمانی گفت: بخش سی تی اسکن بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز در آستانه بهره برداری که پس از گرفتن مجوزهای لازم به بهره برداری می رسد.
این مسوول حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز بهداشت و درمانی قلعه شاهین، بزمیرآباد و پایگاه بیمارستانی در سرپل ذهاب خبر داد.
کریم، شمار طرح های حوزه درمانی در سرپل ذهاب را شامل 29 طرح با 130 میلیارد ریال اعتبار بیان کرد و گفت: بخشی از این اعتبار از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و بخشی نیز از محل منابع استانداری کرمانشاه تامین می شود که امید است در مدت زمان کوتاهی عملیاتی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت که چالش ها و مشکلات بسیاری در بحث بهداشت و درمان وجود دارد که باید با سعه صدر، همکاری و هم افزایی همه نهادها در جهت رفع آنها گام برداشت.
کریم اضافه کرد که نخستین نکته مهم در حوزه بهداشت و درمان، داشتن زیر ساخت های مناسب است که در صورت تحقق این مهم ، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: مراکز درمانی سرپل ذهاب به بیماران و مراجعه کنندگان شهرستان های همجوار خدمت ارایه می دهد و باید با برنامه ریزی برای رفع نواقص موجود در انجام زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان گام برداریم. 
شهرستان سرپل ذهاب دارای یک بیمارستان 92 تختوابی، 2 مرکز بهداشتی و درمانی شهری، پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی، 42 خانه بهداشت روستایی و یک پایگاه شهری - روستایی است.
هم اکنون نزدیک به 20 پزشک متخصص در قالب طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهدای این شهرستان مشغول به خدمت رسانی به بیماران هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار