مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از بقاع متبرکه استان طی طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 08 April 2017
حجت الاسلام"محمد قاسمی زاده" با اشاره به برنامه های نوروزی اوقاف در جوار اماکن متبرکه استان کرمان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه با اجرای ویژه برنامه ملی و سازمانی خود با عنوان طرح آرامش بهاری ظرفیت لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرد و در این راستا مراسم تحویل سال نو همزمان با بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت محوری در موقوفه باغ فتح‌آباد برگزار شد.

وی از برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان 68 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح قریب به یک میلیون و145 هزار زائر و گردشگر در تعطیلات نوروزی به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان کرمان مشرف شدند که از این تعداد 283 هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده توسط هیئت امناء و بقاع متبرکه بهره مند شدند.

قاسمی زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری است، تصریح کرد: در ایام نوروز امسال بیش از یک هزار نفر از دست اندرکاران، هیئت امناء و خادمین امامزادگان جهت تحقق اجرای این مهم مشارکت داشتند.
     
وی گفت: اجرای ویژه برنامه تحویل سال، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام مقام معظم رهبری در بقاع، برپایی 44 نمایشگاه عکس و پوستر، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی  از جمله برنامه های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برپایی 15 خیمه معرفت در 15 امامزاده شاخص استان خبرداد و بیان کرد: این خیمه‌ها با حضور 107 مبلغ که 60 مبلغ اعزامی و 47 مبلغ بومی بودند تا 14 فروردین میزبان بیش از 200 هزار بازدید کننده بودند.

وی تصریح کرد: باغ موقوفه فتح آباد، بقعه شاه نعمت اله ولی ماهان و اماکن متبرکه سیرجان، کرمان، رفسنجان و بافت بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را ثبت کردند.
   
قاسمی زاده در ادامه ثبت 5 مورد وقف جدید، اهداء 13 تخته قالی به امامزادگان و کمک نقدی  350 میلیون ریالی به طرح های عمرانی بقاع متبرکه را از جمله اقدامات خیرین نیکوکار در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد.

وی همچنین از استقبال گردشگران نوروزی از باغ موقوفه فتح اباد و خانه حاج آقا علی رفسنجان  به عنوان موقوفات تاریخی استان خبرداد و گفت: در شرایطی که مدت زمان کمی از آغاز فعالیت این ابناء تاریخی وقفی می گذرد، اما با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی ها و گزارش ستاد تسهیلات گردشگری استان در کنار سایر آثار گردشگری، این اماکن بیشترین سهم بازدید گردشگری نوروزی استان را داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار