مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان از ورود 3 ميليون و320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر در ايام نوروز 1396 به اين استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 09 April 2017
"محمود وفايي" با اشاره به اينكه بر اساس آمارهاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمان 3ميليون و320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر در ايام نوروز امسال به اين استان سفر كرده اند، افزود: از اين تعداد بيش از315هزار و 868 نفر از موزه هاي اين استان بازديد داشته اند كه اين آمارها نشان از افزايش 49 درصدي بازديد از موزه ها اين خطه دارد.

وي با بيان اينكه باغ فتح آباد كرمان و باغ شاهزاده ماهان با 110هزار بازديد كننده در صدر اماكن تاريخي و گردشگري پربازديد استان در ايام نوروز قرار دارند، تصريح كرد: در اين ايام بيش از 77هزار نفر از ارگ تاريخي بم با (66درصد رشد)، 73هزار نفر از حمام مردانه گنجعليخان كرمان با(30درصد رشد)، 42هزار نفر از روستاي تاريخي ميمند با (35درصد رشد) ، 38هزار نفر از كلوت هاي شهداد با (20درصد رشد)، 21 هزار نفر از خانه حاج آقا علي رفسنجان با(26 درصد رشد)، 17هزار نفر از ابشار راين و  13 هزار نفر از ارگ تاريخي راين بازديد كرده اند.
  
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان تاكيد كرد: باغ موزه هرندي و گنبد جبليه كرمان، شهر قديم دقيانوس، محوطه هاي باستاني كنارصندل و موزه جيرفت، عمارت موسي خاني شهربابك و موزه هاي  مردم شناسي و رياست جمهوري رفسنجان در رتبه هاي بعدي بيشترين بازديد ها قرار دارند.

وفايي خاطرنشان كرد: در مجموع در ايام نوروز 1396 بيش از 3 ميليون و 695 هزار نفر از  كليه جاذبه هاي تاريخي، طبيعي، فرهنگي و گردشگري استان كرمان بازديد كرده اند.

وي با بيان اينكه در نوروز امسال 129 هزار و 443 نفر در مراكز اسكان آموزش و پرورش و حدود 52 هزار نفر نيز در مراكز اقامتي استان اسكان گزيده اند، اظهار كرد: اين آمارها در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب 25 و 43 درصد رشد را نشان مي دهد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان تصريح كرد: از مجموع 52 هزار نفري كه در مراكز اقامتي استان اسكان داشته اند 25 هزار نفر در هتل ها، 14 هزار نفر در مهمانپذيرها وبيش از 13 هزار نفر در خانه هاي بوم گردي اقامت كرده اند.

وفايي راه اندازي اقامتگاه هاي بوم گردي و استقبال بالاي گردشگران از اين واحدها را نقطه عطفي در گردشگري استان كرمان دانست و افزود: در ايام نوروز 96 بيشترين اقامت ها در واحدهاي بوم گردي بخش هاي شهداد، بافت و ماهان از توابع شهرستان كرمان بوده است.

وي با اشاره به استقبال گردشگران از هتل كپري قلعه گنج بيان كرد: ظرفيت اين هتل در بسياري از روزهاي ايام نوروز به طور كامل تكميل بود كه در حال حاضر نيز بسياري از اتاق هاي آن براي تورهاي داخلي و خارجي رزرو مي باشند.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان خاطرنشان كرد: در ايام نوروز امسال با توزيع مناسب سفر، گردشگران از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري بخش هاي مختلف استان به ويژه مناطق كمتر گردشگر پذير بازديد كردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار