فرماندار رفسنجان از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 19 July 2017
حمید ملانوری صبح سه شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان رفسنجان، ثبت وقایع حیاتی را یکی از مهمترین موضوع‌های آماری و اطلاعاتی هر منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: این موضوع دارای اهمیت بالایی است چرا که هر نوع برنامه‌ریزی که می خواهیم برای سازمان‌ها و اداره‌های مختلف انجام دهیم، پایه و اساس آن آمار انسانی است.

وی با بیان اینکه در هر شهر و روستا قاعدتاً بر اساس جمعیت، سرانه و بودجه تعریف یا حذف می شود، افزود: وجود اطلاعات و آمار دقیق برای تمام فعالیت‌هایی که دولت قصد دارد، انجام دهد، مهم است که باید در آن دقت لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه هنوز به آن سطح نرسیدیم که در حوزه اطلاعات، آمار دقیق داشته باشیم و در سرشماری ها ممکن است درصدی از آمارها غلط ارائه شود.

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: شهرستان رفسنجان جدای از جمعیتی که دارد، میزبان بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی است و در زایشگاه نیک نفس حجم بالایی از مراجعان را این اتباع تشکیل می دهند که در شهرستانهای اطراف این میزان مراجعه وجود ندارد.

ملانوری اجرای طرح تحول نظام سلامت و به دنبال آن کاهش هزینه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: کاهش هزینه ها سبب افزایش مراجعات مردم شده اما امکانات به آن سرعت، رشد پیدا نکرده و کم کم در حال افزایش امکانات برای پاسخگویی به مراجعان است.

وی تصریح کرد: کار احداث بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در رفسنجان در حال انجام است و امیدواریم در یکسال آینده بهره برداری از آن انجام شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به ملاقات خود با وزیر بهداشت از قول مساعد وی برای سفر به رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: امیدواریم در این سفر اعتباری را برای تسریع در تکمیل بیمارستان تخصصی زنان و زایمان امام‌ حسین (ع) اخذ کنیم.

ملانوری ادامه داد: اقدامات زیادی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان انجام گرفته از جمله بیمارستان تخصصی چشم پزشکی که در موقوفات مرحوم شفیعی با مشارکت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حال ساخت است. البته هنوز زمان می برد که به نقطه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: کسانی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کار می کنند با مدیریت جهادی خدمت می کنند چرا که پوشش دادن این حجم از مراجعان بسیار دشوار است.

فرماندار رفسنجان همچنین در ادامه اظهار کرد: بخشداران باید تلاش کنند ثبت وقایع حیاتی به روز باشد، تعداد ماموران ثبت احوال باید بیشتر شود ضمن اینکه دهیاران باید همیار ثبت احوال شوند و اختیاری به آنها در این زمینه داده شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ دهیاری در رفسنجان داریم، اضافه کرد: می توان کار تعویض شناسنامه و کارت ملی را به دهیاران واگذار کرد تا آنها با اخذ مدارک مردم این اقدام را انجام دهند تا حجم کار در این زمینه در شهرستان تقسیم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار