رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۸۹۸ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان مشغول تحصیل هستند گفت: هیچ کمبودی برای اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد کرمان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 06 September 2017
حمدالله منظری‌توکلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌ داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است و با پول اولیه و مبارک حضرت امام خمینی‌(ره) تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه وجود این دانشگاه بار بزرگی از دوش وزارت علوم برداشته است گفت: امروزه اقتدار جوامع با علم آنها ارزیابی می‌شود و دانشگاه آزاد بر علم‌افزایی جامعه نقش بزرگی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان از سال 1371 دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است افزود: تاکنون از این دانشگاه 166 هزار و 653 نفر دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند که از این تعداد 57 هزار و 160 نفر از دانشگاه شهر کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه 741 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تدریس می‌کنند که 250 نفر تمام وقت و حدود 700 نفر مدعو یا حق‌التدریس هستند خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر 38 هزار و 29 نفر دانشجو در دانشگاه‌های آزاد سراسر استان تحصیل علم می‌کنند.

منظری‌توکلی با بیان اینکه از این تعداد 14 هزار و 898 نفر دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان مشغول تحصیل هستند گفت: در کل استان کرمان هزار و 265 دانشجوی دکتری وجود دارد که 824 نفر از آنها در دانشگاه شهر کرمان تحصیل می‌کنند.

وی از وجود 10 میلیون و 951 هزار و 555 متر مربع زمین در تملک داشنگاه آزاد استان کرمان در این استان خبر داد و افزود: 2 میلیون و 776 هزار و 302 متر مربع زمین متعلق به این دانشگاه در شهر کرمان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه 324 واحد ساختمانی در دانشگاه آزاد استان وجود دارد که 71 ساختمان آن در شهر کرمان است تصریح کرد: بیش از 35 هزار متر مربع پارک و فضای تفریحی برای دانشجویان این دانشگاه در سراسر استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه 57 آزمایشگاه و دو کارگاه آموزشی در دانشگاه آزاد استان دایر است گفت: دو طرح بنیادی با عناوین طرح "ساحا" و طرح "شفا" در حال اجرا است که هر کدام پبشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارند.

منظری‌توکلی با اشاره به اینکه سال سوم است که رشته پزشکی در دانشگاه آزاد کرمان برقرار شده است افزود: 979 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد استان کرمان دائر استکه از این تعداد در دوره دکتری تخصصی 45 رشته، دوره کارشناسی ارشد 119 رشته، کارشناسی 57 رشته، کارشناسی ناپیوسته 14 رشته، کاردانی 11 رشته، کاردانی پیوسته 9 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پسوند اسلامی بودن دانشگاه مسئولیت این دانشگاه را بیشتر کرده است اظهار‌ داشت: 4 خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد و هیچ کمبودی برای اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد کرمان وجود ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار