سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان
کد خبر: ۵۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 05 July 2015

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سه قنات تاریخی کرمان گزینه های بعدی استان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

  "محمدعلی کدوری” با تبریک به مناسبت ثبت جهانی روستای صخره ای میمند اظهار کرد: منظر فرهنگی روستای میمند به عنوان نوزدهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

 وی افزود: پرونده منظر فرهنگی روستای میمند دو سال قبل برای ثبت جهانی به کمیته میراث جهانی یونسکو ارائه شده بود که به علت ناقص بودن پرونده و گزارش ها به ثبت نرسید.

 کدوری تصریح کرد: هیات ایرانی به ریاست دکتر محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، جلالی نماینده ایران در یونسکو ودکتر مهناز اشرفی مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند به منظور دفاع از پرونده‌های شوش و میمند در نشست کمیته بین المللی یونسکو حضور داشتند.

 رپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: پرونده قنات جوپار کرمان و دو قنات اکبرآباد و قاسم آباد بروات که بیش از یک سده از عمر آنها می گذرد، نیز به یونسکو ارسال شده اند.

 وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای آثار تاریخی و طبیعی منحصربه فردی چون باغ فتح آباد، آستانه شاه نعمت الله ولی و کلوت های شهداد است که شایستگی ثبت جهانی را دارند که با برنامه ریزهای مناسب اقدامات لازم در خصوص ثبت آنها نیز صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار