معاون استاندار کرمان از راه‌اندازی نمایندگی اداره امنیت فضای تبادل اطلاعات ریاست جمهوری در کرمان خبر داد و گفت: این اقدام با پیگیری اداره‌ اطلاعات و به‌منظور نظارت بر فعالیت‌های سایبری دستگاه‌های دولتی در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 08 April 2018

محمدجواد فدائی امروز صبح در جلسه قرارگاه سایبری استان با تبیین حملات سایبری از هفتم فروردین‌ماه سال جاری به کشورهای جهان که عمدتا کشورهای اروپایی و آسیایی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار‌داشت: براساس گزارش‌های رسیده، تنها دو درصد از حملات سایبری اخیر مربوط به ایران بوده است.

جانشین رئیس قرارگاه سایبری استان کرمان بر لزوم تشکیل هرچه سریع تر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نحوه اطلاع رسانی عمومی، پیش بینی تمهیدات لازم و آموزش های مربوطه تاکید و خاطرنشان کرد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ظرف یکماه آینده در قالب اجرای یک رزمایش و دوره آموزشی، اطلاعات لازم را در مورد ایمنی سیستم ها در اختیار دستگاه های دولتی و سازمان های خصوصی با ضریب نفوذ بالا قرار دهد.

فدائی با تاکید به اهمیت اجرای ISMS در دستگاه های دولتی و پیش بینی اعتبار در قانون بودجه برای هزینه های پدافند غیرعامل، تصریح کرد: کلیه دستگاه های دولتی استان باید با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل، ISMS را اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان خواستار ارائه برنامه زمانبندی اجرای ISMS در دستگاه های دولتی استان توسط اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در نیمسال نخست سال جاری شد و گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر فعالیت‌های سایبری دستگاه‌های دولتی، با پیگیری‌های اداره کل اطلاعات استان در آینده‌ای نزدیک نمایندگی اداره امنیت فضای تبادل اطلاعات ریاست جمهوری در کرمان ایجاد و امر مهم نظارت را انجام می‌دهد.

وی به دستگاه‌های دولتی استان توصیه کرد که در فضای سایبری خود یک کارشناس امنیت شبکه داشته باشند، افزود: مسئولان فناوری اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌ها باید به صورت مستمر رصد و شناسایی آسیب پذیری‌های جدید و رفع آنها در دستور کار داشته باشند تا چنین مشکلاتی تکرار نشود. دستگاه‌های دولتی استان در فضای سایبری خود یک کارشناس امنیت شبکه داشته باشند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار