مسئولان به اصطلاح شفاف کرمانی در پشت درهای بسته چه می‌کنید؛
زمانیکه استانداری کرمان در نداشتن پاسخ قانع کننده به مردم جایگاه چهارم کل ارگان‌های کشور را کسب می‌کند در شیرین‌کاری جدیدی خود را ارتقاع میدهد و طلا می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸ 09 October 2018

دروغگویی آن طرف سکه نداشتن شفافیت است

به گزارش تابناک کرمان،حسن عباسی: 10 سازمان پر شکایت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات معرفی شدند که بنابر اعلام دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری کرمان در رقابتی تنگاتنگ بین خود و تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و هر جایی که در کشور وجود دارد، با کمال افتخاروسربلندی توانست از کل کشور جلو بزند و خود را در جدول پرشکایت ترین سازمان را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جایگاه چهارم با عملکردی زرین قرار دهد و مدال نقره عدم شفافیت و پاسخگو نبودن را کسب کند.

آرزوی موفقیت و کسب عناوین اینچنینی دیگر برای زحمت‌کشان عرصه سانسور و کتمان اطلاعات که با اینکار خود دارند به نارضایتی و اعتراضات مردمی در کرمان دامن می‌زنند، دم خروس ضعف شدید حوزه اطلاع رسانی و رویکرد سست شورایی در استانداری به همین نام چگونه باید بیرون بزند تا که چاره‌ای بی‌اندیشد دولت برای این وضعیت حال که هیچکدام از برنامه‌های دولت‌شریف در استان کرمان اصلأ پیوست رسانه‌ای ندارند قطعاً آسیب‌های اجتماعی خود را در آینده‌ای نه چندان نزدیک نشان خواهند داد.

دروغگویی آن طرف سکه نداشتن شفافیت است

طی شیرین‌کاری جدیدی استانداری‌کرمان مدال نقره خود را تبدیل به طلا کرده آنهم در عدم شفافیت با یک حرکت سوگولی‌پرور آمده به صورت گزینشی رسانه‌هایی را انتخاب نموده تا در جلسات مهمی که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود حضورفعال یابند و پوشش خبری بدهند و روی اسم دیگر رسانه‌ها نیز خط بکشند، حال که مسئولین در سطح استانی رویکرد غیرپاسخگو بودن در قبال عدم شفافیتشان را دوست دارند و ترجیح میدهند با دهن‌کجی جواب دهند و سرلوحه کاری خود را رفتارهای قلدورمآبانه قرار می‌دهند، مشخصأ شأن و منزلت واقعی دولت را دارند نشان می‌دهند و دست‌آوردی جزء تزریق ناامیدی و بی‌اعتمادی به افکارعمومی در پی نخواهد داشت.

بالاترین نهاد دولتی در استان کرمان دلش میخواد دومین جلسه شورای اداری، سفر وزیر اطلاعات و دیگرجلسات را که حساس و مهم هستند روی رسانه‌های باسابقه و انقلابی خط بکشد بسیار نیکوست، با توجه به برگزاری تعداد نشست‌های خبری مدیران استانی در این دولت باشمارش آنها می‌بینیم که به دو جلسه هم نمی‌رسد آنچه افکار عمومی برداشت کرده غیر از بی‌خاصیت بودن حوزه اطلاع‌رسانی چیز دیگری نبوده است.

این توصیه اخلاقی هم آویزه گوش رسانه‌هایی باشد که پادوی‌دولت هستند و کیسه‌دوختن برای همچین نشست‌هایی که همکارهای‌مطبوعاتی‌شان از آن‌ها حذف می‌شوند بدانند، چرخ گردون می‌چرخه نوبت خودشان هم خواهد رسید، بهترین رفتار نشان دادن یک واکنش صنفی است. آنهم از سوی رسانه‌ها که بایکوت کنند همچین ارگان‌هایی که عادت کردند انتشاراخباری با مضمون تعریفی و تمجیدی و دستبوسی رسانه‌ای که بایستی به جای انتشار این چنین اخباری جایگزین آن مطالب تحلیلی انتقادی گردد.

دولتی که با برجام ایران را در قرن 21 به قعر قرون وسطی فرستاد و کشور را درمضیقه قرار داد تا بتوانند برجام‌های بعدی را هم بر کشور تحمیل نماید و الان دارد فشارهای خردکننده‌ای به مردم وارد می‌کند در راستای اهداف وطن‌فروشانه، امروز که سراپای این دولت پر شده از تناقض‌ها و تصمیماتی که همدیگر رانقض وخنثی می‌کنند نباید تعجب کرد که جلساتشان را سرّی برگزار می‌کنند.

امیدوارم داستان سریالی استانداری کرمان و بی‌اعتنای مسئولین‌نماها و انتخاب‌های گزینشی و نگاه‌های قناس دوگانه به رسانه‌ها در کرمان پایان یابد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار