محققان اخیرا ادعا کرده اند که بسیاری از مردم از خواب کافی بهره مند نمی شوند. بطور مثال متوسط خواب شبانه در بریتانیا فقط شش ساعت است.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 21 November 2018

تابناک فارس: علت بی خوابی افراد در ساعات شبانه متفاوت است و اغلب با مسائل روانشناختی مرتبط است، اما مطالعات جدیدی ادعا می کنند که کمبود آب در طول روز هم می تواند یکی از دلایل بی خوابی باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های پنسیلوانیا، افرادی که فقط شش ساعت در شب می خواب اند عمدتا بیشتر ادرار می کنند و آب بیشتری از دست می دهند در مقایسه با افرادی که به طور مرتب هشت ساعت در شب را می خوابند .

کمبود آب می تواند خوابتان را مختل کند 

طبق این مطالعات به بررسی بیش از 20،000 بزرگسال در ایالات متحده و چین پرداختند و عادت های خواب و نمونه های ادرارهمه ی آنها را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان از تجزیه و تحلیل ها به این نتیجه رسیدند که ارتباط مستقیم بین کیفیت خواب و هیدراتاسیون(رساندن مایع (آب) به بدن فردی که دچار اتلاف زیاد مایعات شده است ؛ مثلاً به بیماری که دچار اسهال شدید است سرم وریدی تزریق نماییم یا پودر خوراکی او آر اس ORS تجویز نماییم) وجود دارد.

 کمبود آب می تواند خوابتان را مختل کند

"بنابراین، اگر شما زودتر از حد متوسط خواب شبانه بیدار شوید، ممکن است هورمون vasopressin که موجب کاهش ادرار میشود بیشتر آزاد شده و باعث اختلال هیدراتاسیون بدن می شود.

طبق مطالعات انجام شده تابناک فارس به شما پیشنهاد می دهد که اگر به اندازه کافی نمی خوابید و در روز احساس خوبی ندارید آب بیشتری مصرف کنید."

کمبود آب بدن می تواند عواملی مانند: سرگیجه، احساس خواب آلودگی ، اسهال شدید را در پی داشته باشد.

کمبود آب می تواند خوابتان را مختل کند

واضح ترین راه برای حفظ هیدراته این است که مقدار زیادی مایعات را در طول روز بنوشید و از نوشیدنی هایی مثل کافئین، چای و الکل جلوگیری کنید یا حداقل آن را محدود کنید.

یک متخصص تغذیه اظهارمی کند: "راه های بسیاری که البته سالم و خوشمزه هم هستند برای ضعف آب بدن وجود دارد برای مثال: سعی کنید توت های مخلوط را به آب اضافه کنید چراکه اضافه کردن سه تا چهار توت مخلوط ( تمشک، زغال اخته و توت فرنگی ) می تواند به افزایش مصرف ویتامین C شما کمک کند.

کمبود آب می تواند خوابتان را مختل کند

"بنابراین، نه تنها کمبود آب بدن شما را تا حدی تامین میکند بلکه باعث لذت بردن شما از طعم عالی اش می شود فواید سلامتی بسیاری دارد."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار