نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:خودروهای وارداتی دپو شده به مرور زمان از کار افتاده و کارایی خود را از دست می‌دهند و دود این ضررها تنها به چشم مردم می‌رود.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 25 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس، فرهاد تجری، با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف خودروهای وارداتی، اظهار داشت: از آنجایی که پول این خودروها پرداخت شده و بخشی از سرمایه مردم از‌ کشور خارج شده است، اما همچنان این خودروها بدون تعیین تکلیف باقی‌مانده‌اند، بنابراین باید وضعیت آن‌ها هرچه سریع‌تر مشخص شود.

نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: از خاک خوردن این خودروها سود و منفعتی به دست نمی‌آید چه بسا ضرر و زیان بیشتری به مردم و منافع کشور وارد شود.

وی گفت: در صورتی که طی فرآیند ثبت سفارش و واردات هر یک از خودروها، تخلفی صورت بگیرد، باید با ابزار قانونی با آن‌ها برخورد و از کشور خارج شود؛ از طرفی خودروهای دپو شده در گمرک که براساس ضوابط قانونی وارد کشور شدند، باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

تجری با تاکید بر اینکه خودروهای تعیین تکلیف شده باید با دقت و نظارت‌های لازم به دست خریداران واقعی برسد گفت: یقینا خودروهای رها شده در گمرک، بی‌توجهی به سرمایه‌های ملی تلقی می‌شود و زیبنده مدیریت کشور نیست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف شدن بخش عمده‌ای از گوشی‌های وارداتی انبار شده در گمرک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وضعیت گوشی‌های وارداتی انبار شده در گمرک، تعیین تکلیف شده است، بنابراین انتظار می‌رود، مسؤولان با جریان‌های سازمان یافته، رانت و سوءاستفاده‌هایی که در مسیر واردات خودورها نیز صورت می‌گیرد برخورد لازم را داشته باشد و آن‌ها را نیز تعیین تکلیف کنند.

تجری با اشاره به اینکه تعلل در تعیین تکلیف خودورهای وارداتی سبب ضرر به مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: خودروهای وارداتی دپو شده به مرور زمان از کار افتاده و دمده می‌شوند و قابلیت و کارایی خود را از دست خواهند داد و دود این ضررها به چشم مردم خواهد رفت.

وی گفت: دولت باید سازوکار برای ترخیص خودروها و همچنین نظارت کافی بر این واردات اتخاذ کند، تا محصولات به دست خریداران واقعی برسد و از سوءاستفاده دلالان جلوگیری شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار