کد خبر: ۸۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 22 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت اعلام کرد: در مناطق تحت تأثیر سیل استان کرمان سرم ضد عقرب و کیت‌های تشخیص سریع وبا، هاری و مالاریا به خوبی توزیع شده است.

رساندن ۱۰ مادر باردار به نزدیک‌ترین منطقه مجهز به تسهیلات زایمانی، توزیع ۱۰۵ قوطی شیر خشک، توزیع دارو‌های دپوی سیل، HIV و التور در کل مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ایام وقوع سیل انجام شده است.

تیم‌های واکنش سریع مراکز جامع خدمات سلامت روستایی و اورژانس، ویزیت بیماران را انجام دادند و ۴ دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده جهت ارائه خدمات بهتر به مردم مستقر شد.

جهت مقابله با شرایط بحرانی و تحویل اضطراری دارو‌های مراکز درمانی با شرکت‌های دارویی مختلف مکاتبات داشتیم و همکاری خوبی در خصوص حوزه دارو انجام گرفته است.

در مناطق تحت تأثیر سیل واکسیناسیون آنفلوانزا ویژه مادران و کودکان انجام گرفته و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سرم ضد عقرب و کیت‌های تشخیص سریع وبا و مالاریا به خوبی توزیع شده است.

از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در مناطق تحت تأثیر سیل در استان کرمان کنترل فاضلاب خانگی و آموزش خانوار‌ها در خصوص استفاده نکردن از آب غیر سالم است. همچنین کلر یک درصد بین ۱۲۶۰ خانوار توزیع شده و ۲ هزار و صد کلر سنجی در سطح مناطق سیلابی استان کرمان انجام گرفته است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار