رقابت 87 نامزد برای 10 کرسی استان کرمان در مجلس یازدهم؛
همزمان با سراسر کشور، فرایند رای‌گیری برای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است. در سراسر استان، دو میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند. از این تعداد، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و بقیه زن هستند. به گفته‌ی فرماندار کرمان، در این شهرستان،  ۵۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۲۵۸ هزار نفر مرد و ۲۵۳ هزار نفر زن هستند.
کد خبر: ۸۲۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 21 February 2020

در کل استان، ۹ حوزه انتخابیه وجود دارد که نمایندگان آن، ۱۰ کرسی از  مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارند. برای این کرسی‌های نمایندگی در مجلس یازدهم، در مجموع ۸۷ نامزد در استان رقابت می‌کنند.

به گزارش «تابناک کرمان»؛ امسال یک شعبه‌ی سیار اخذ رای نیز در محل گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید سلیمانی فعال شده است که در نخستین ساعات انتخابات، برخی مقامات استان در محل گلزار شهدا رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است_استاندار کرمان

محمد جواد فدائی، استاندار کرمان در آئین آغاز رای‌گیری  استان به صورت تلفنی با فرمانداران سراسر استان ارتباط برقرار کرد و روند آغاز رای‌گیری را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در حاشیه‌ی این مراسم گفت: «در دو هزار و ۲۵۰ شعبه در سراسر استان کرمان اخذ رای انجام می‌شود که از این تعداد شعب اخذی رای یک‌هزار و ۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۲ سیار خواهد بود».

وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان را بالغ بر ۲ میلیون و یکصد هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: «بیش از ۶۹ هزار نفر آنها برای اولین بار رای می‌دهند».

فدائی همچنین گفت: «۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزدها مشغول برگزاری این انتخابات هستند».

استاندار کرمان در جلسه‌ی صبح امروز ستاد انتخابات استان نیز اظهار کرد: «تقریبا از همه‌ی سلایق و گرایش‌ها نامزد وجود دارد و انتخابات این دور کاملا رقابتی است».

استاندار کرمان با بیان این‌که مردم به اهمیت قانون‌گذاری و جایگاه مجلس توجه و اشراف دارند، افزود: «نظام از سه قوه تشکیل شده و قوای دیگر به قوای مقننه وابسته هستند و طبق فرمایش امام راحل (ره) مجلس در راس همه امور است و مجلس می‌تواند باعث شود دو قوه دیگر بهتر عمل کنند و عملکرد بهتری داشته باشند».

وی ادامه داد: «مردم به این نکته توجه دارند و این مهم باعث می‌شود حضور بهتری در انتخابات داشته باشند و این حضور بازتاب ملی و جهانی دارد و اعلام پیشتیبانی از نظام و انقلاب است و از طرف دیگر تعداد آرا بیشتر، پشتوانه‌ی بهتر و قوی‌تری برای مجلس است».

وی اضافه کرد: «میانگین سنی نامزدها ۴۱ سال است و تاکنون گزارش نگران کننده‌ای نداشته‌ایم و کارها در روال عادی در حال انجام است».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار