مدیر کل گمرک‌های استان فارس در ده ماهه امسال کالا‌های صادراتی به ۵۶ کشور جهان صادر شده که عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شدده است عبارتند از عراق-افغانستان-ترکیه-پاکستان-چین-کویت- آلمان-امارات متحده عربی- قطر -ویتنام است
کد خبر: ۹۳۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: ۳۷۷ هزار و ۹۷۲ تُن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۱۱۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰درصد و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: در ده ماهه امسال کالا‌های صادراتی به ۵۶ کشور جهان صادر شده که عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شدده است عبارتند از عراق-افغانستان-ترکیه-پاکستان-چین-کویت- آلمان-امارات متحده عربی- قطر -ویتنام است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی عبارتند از اوره-آلومنیوم-گوجه فرنگی-محصولات لبنی- شیره و عصاره شیرین بیان-استعمران-رزین‌های آلکید اصلاح شده -دستگاه‌های مبدل حرارتی و انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: در همین مدت در بین کالا‌های صادراتی استان فارس رزین‌های آلکید اصلاح شده ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۲۶ درصد و ۱۹۸درصد درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

رحیمی افزود: در ده ماهه امسال مقدار ۲۱ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۵۸۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

او ادامه داد: کالا‌های وارداتی از ۳۴ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین- برزیل-ترکیه-اسپانیا-آلمان-امارات متحده عربی-انگلستان- اندونزی- پاراگویه و هند است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی ده ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی جمعاً تعداد ۳۳.۷۳۶ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۲۶.۵۸۲ نفر ایرانی و ۷.۱۵۴ نفر مسافر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۰ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۲۶.۱۹۵ نفر ایرانی و ۶.۴۲۵ نفر خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۵۶۶ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۶.۷۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۴.۳۲۷ بسته پستی به ارزش ۵۹.۷۰۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار