تابناک-استاندار هرمزگان از اجرای دو هزار و 300 طرح اشتغال‌زایی خانگی و کوچک و 25 طرح کارگاهی توسط بنياد برکت با کمک دستگاه‌های اجرایی در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 23 May 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان دکتر فریدون همتی در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به بررسی طرح ایجاد اشتغال خانگی و کوچک توسط بنياد برکت در هرمزگان، عنوان کرد: طبق برنامه در سال جاری، دو هزار و 300 طرح اشتغال‌زایی خانگی و کوچک و 25 طرح کارگاهی توسط بنياد برکت، با کمک دستگاه‌های اجرایی در استان هرمزگان پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت سایت پرورش میگوی حسنلنگی در شرق شهرستان بندرعباس اشاره کرد و ادامه داد: این سایت دو هزار و 200 هکتار وسعت دارد و مردم روستاهای منطقه سهامدار این سایت هستند.

استاندار هرمزگان افزود: برای فعال شدن این سایت، 40 میلیارد تومان سهام مردمی جمع آوری و تاکنون 32 میلیارد تومان هزینه شده است اما بر اثر سیل سال 98 بخشی از این طرح دچار خسارت شد.

همتی تصریح کرد: برای جبران خسارت و آماده شدن فاز نخست این سایت به میزان 200 هکتار، بالغ بر 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هشت میلیارد تومان از منابع قبلی جمع آوری شده برای این پروژه در صندوق حمایت کشاورزی موجود است.

وی گفت: برای تسریع در تکمیل این پروژه، دو راهکار وجود دارد، اینکه سهامداران منابع مورد نیاز را سریع تامین کنند یا جهاد کشاورزی و شیلات، سرمایه‌گذار جدید به پروژه ملحق کنند تا هزینه‌ها توسط سرمایه‌گذار جدید تامین و به تناسب هزینه انجام شده، دارای سهام در سایت شود و از سهامداران می‌خواهیم منابع را به اندازه مورد نیاز تامین کنند تا پروژه رونق بگیرد و موجب درآمد و اشتغال‌زایی برای مردم شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 23 میلیارد تومان برای تامین برق این پروژه اختصاص یافت و طی شش ماه آینده به میزان شش مگاوات تامین برق خواهد شد و همچنین برای کل دو هزار و 200 هکتار، 19 مگاوات برق نیاز است که در سال جاری از منابع دولتی برای تامین آن کمک خواهیم داشت.

انتهای پیام/۹۰۶۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار